رئیس انجمن دو و میدانی معلولین گفت : وضعیت نهایی کسب سهمیه پارالمپیک ریو برای ملی پوشان ایران در خرداد مشخص می شود.

اصغر هادی زاده در گفتگو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته سه اعزام برون مرزی برای کسب سهمیه پاراالمپیک و دریافت رنکینگ IPC داشتیم که در هریک از رقابتها تیم ایران با ورزشکاران متفاوتی حضور داشت. در مجموع 91 ورزشکار به مسابقات جهانی قطر، مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و مسابقات بین المللی فزاع، حاضر شدند که اتفاق بسیار خوبی برای دوومیدانی جانبازان و معلولین بود.

وی افزود: در این سه اعزام موفق شدیم کلاس بندی بین المللی 48 ورزشکار را به تایید برسانیم و قهرمانی آسیا را برای نخستین بار بدست آوریم که این مهم در مسابقات آسیا و اقیانوسیه و با تیم ملی ب کشورمان رخ داد. در رقابتهای فزاع که آخرین رویداد سال گذشته بود نیز توانستیم میان 49 کشور به عنوان نایب قهرمانی دست یابیم و این در حالی بود که نمایندگان ایران برای اولین بار حضور در مسابقات برون مرزی را تجربه می کردند.

هادی زاده در خصوص دریافت رنکینگ گفت: در مجموع، حضور دوومیدانی کاران جدید و مستعد در این اعزام ها باعث بالا رفتن رنکنیگ ایران از لحاظ تعداد ورزشکاران در IPC شد که این اتفاق در امتیازی که برای سهمیه ها به کشورها داده می شود بسیار تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد :  توزیع سهمیه در رشته دو ومیدانی در سه مرحله پیش بینی شده است که مرحله اول شامل افرادی است که موفق به کسب عناوین اول و دوم از مسابقات جهانی قطره شده اند که دراین رقابتها ایران 10 سهمیه قطعی بدست آورد. در مرحله ی دوم، ورزشکارانی که در بازه ی زمانی 12 فروردین 94 تا 12 فروردین 95، در رنکینگ جهانی تا جایگاه پنجم حضور داشته باشند، موفق به دریافت سهمیه ریو می شوند که در این مرحله نیز اگرچه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما ایران حداقل 10 سهمیه دیگر نیز در این مرحله بدست می آورد.

رئیس انجمن دو ومیدانی عنوان داشت: مرحله ی سوم کسب سهمیه در خرداد ماه انجام می شود و کمیته بین المللی پارالمپیک به کشورها بر اساس تعداد ورزشکارانی که دارای حد نصاب AQS باشند، سهمیه ریو را توزیع می کند. با توجه به حضور فعال ایران در سه مسابقه گذشته، در این مرحله نیز شانس بالایی برای افزایش سهمیه داریم و سهمیه های تعلق گرفته برای کشورها است و بر این اساس، مسابقات انتخابی نهایی تیم ملی کشورمان خرداد ماه در تهران برگزار می شود و ورزشکارانی که بتوانند رتبه ی اول تا چهارم رنکنیگ جهانی را بدست آوردند، به عنوان نفرات اصلی تیم ملی معرفی می شوند و چنانچه تعداد نفرات حائز شرایط اول تا چهارم، از تعداد سهمیه ها بیشتر شود، اولویت با ورزشکارانی است که در رده بندی مدال، قرار دارند.

رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین در پایان گفت: با توجه به تغییرات اساسی که در قوانین دوومیدانی، از نظرکلاس بندی های پزشکی و حذف برخی از آنها و نیز کاهش مدال های ریو نسبت لندن به رخ داده است، تکرار نتایج لندن در ریو نیز موفقیت محسوب می شود و امیدواریم بتوانیم ضمن حفظ نتایج پارالمپیک گذشته، آن را نیز ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار