معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم بیان کرد: آمار تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال یک میلیون و 818 هزار مورد، مسافران شهر قم 6 میلیون و 733 هزار و 252 نفر و مسافران استان قم بیش از 11 میلیون و 171 هزار نفر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید امیر سامع با بیان اینکه سازمان‌ها،‌ مناطق و بخش‌های مختلف شهرداری در ایام نوروز خدمات بسیاری را به شهروندان و زائران شهر کریمه اهل بیت (ع) ارائه دادند، گفت: در این ایام با اطلاع‌رسانی گسترده به دنبال ارائه با کیفیت‌ترین خدمات بوده‌ایم.
وی افزود: کمیته‌های 9گانه به منظور هماهنگی با دستگاه‌های مختلف استان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرداری رسالت‌های مشخصی را بر عهده گرفته و توانستند طی تعطیلات نوروزی اقدامات مطلوبی را در کارنامه خود به ثبت برسانند.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه هشت ستاد اجرایی در مناطق شهر قم به صورت مستمر فعالیت داشتند، اظهار کرد: مدیران و مسئولان شهرداری قم نیز در شیفت‌های مشخصی به منظور نظارت و انجام هماهنگی‌های لازم در ستادهای اجرایی حضور مستقیم داشتند.
وی با اشاره به بازدید مسئولان استانی و رضایتمندی آنها از عملکرد شهرداری قم، گفت: اطلاع‌رسانی اطلاعات مورد نیاز مسافران در مرزهای مجازی از جمله پایگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، نقشه‌ها، بنرها و رسانه‌های جمعی توانست بخشی از مشکلات نوروزی شهر قم را کاهش دهد.
سامع با بیان اینکه وضعیت آب و هوایی در ایام نوروز مورد توجه مسئولان ستاد استان قرار گرفته است، یادآور شد: 15 هزار کتابچه راهنما دارای اطلاعات مختلف شهر قم و نقشه‌های کارتی در اختیار مسافران قرار گرفته است.
وی گفت: ستادهای اجرایی امسال هزار و 500 متر بنر راهنمای زائرین را نصب کرده و فضاسازی شهری با موضوع نوروز، میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
سامع با تاکید بر اینکه شهر قم باید دارای تابلوهای اطلاع‌رسانی ثابت باشد، بیان کرد: با همکاری مجموعه حمل و نقل استان قم اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت پارکینگ‌ها به زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) به خوبی انجام شده است.
وی جلوگیری از چادرخوابی در بخش‌های مختلف شهر قم را از دیگر دستاوردهای نوروزی برشمرد و افزود: امسال مسافران برای 17 نقطه اجازه نصب چادر داشتند اما تا روز سیزدهم فروردین‌ماه این آمار به هشت نقطه کاهش یافت.
سامع با اشاره به اینکه نصب چادرها در بوستان‌های منطقه سه شهری قم چهره شهری نامناسبی را رقم می‌زند، گفت: امیدواریم بتوانیم در فصل تابستان آمار مذکور را به چهار یا پنج نقطه برسانیم و در راستای تحقق این هدف افزایش امکانات کمپینگ فدک را در دستور کار خود داشته باشیم.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم آماده‌سازی نمازخانه‌ها با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری را از دیگر اقدامات انجام شده در ایام نوروز خواند و عنوان کرد: جمع‌آوری متدکیان و دستفروشان امسال مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.
وی از نصب المان‌های نوروزی در گلزارهای شهدا یاد کرد و گفت: امسال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با برگزاری تورهای قم‌گردی، برپایی نمازهای جماعت در هشت بوستان، استفاده از مشاوران مذهبی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی رضایت شهروندان و زائران را به شیوه مطلوبی جلب کرده است.
سامع اضافه کرد: امسال آمار استفاده از پارکینگ‌های شهری نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است؛ بلوار زائر یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است که امیدواریم بتوانیم برای تعطیلات آینده برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای آن داشته باشیم.
وی در پایان تصریح کرد: آمار تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال یک میلیون و 818 هزار مورد، مسافران شهر قم 6 میلیون و 733 هزار و 252 نفر و مسافران استان قم بیش از 11 میلیون و 171 هزار نفر و تردد وسایل نقلیه در محدوده مسجد مقدس جمکران 2 میلیون و 481 هزار مورد بوده است.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، تردد ، 6میلیون ، مسافر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار