عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نقدینگی داخل کشور باید به سمت تولید جهت داده شود تا خلاء ها و رکود موجود رفع شود.

نیازمند ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی هستیم
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس نهم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بودجه سال 95 تا چه میزان بر مبنای اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است، اظهار داشت: مصوبه  کمیسیون تلفیق مجلس به گونه ای بود که با توجه به بودجه به نفت، اقتصاد مقاومتی را رعایت کرده است.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی دولت نیز همین موضوع را رعایت نکرده بود، ادامه داد: لایحه بودجه پیشنهادی دولت استفاده از حداکثر درامد نفت را در سال 95 مبنا قرار داده بود، لذا در سال 95 واریزی به صندوق توسعه ملی از ماه یازدهم و از سقف 20 درصد صورت خواهد گرفت که این دقیقا نقطه مقابل یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که قطع وابستگی به نفت را دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس این مسائل را اصلاح کرد، البته مجلس یکسری مصوبات قبلی نیز در راستای رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی داشته است.

مصباحی مقدم درباره عملکرد مجلس برای اصلاح لایحه تقدیمی دولت گفت: با توجه به فرصت اندکی که در اختیار نمایندگان بود بیش از این موفق به اصلاح این لایحه نشدند.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی خیلی نیاز به مسائل بودجه ای و قانونی ندارد بلکه نیازمند اقدامات عملی است که دولت باید انجام دهد مانند رفع موانع تولید و برداشته شدن مقرراتی که دست و پا گیر هستند، لذا دولت می تواند با چند مصوبه این مسائل را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما نیازمند فرهنگ اقتصاد مقاومتی هستیم که این موضوع نیز نیازمند اقدام عملی است، بنابراین دولت باید مردم را به سرمایه گذاری تشویق کند.

مصباحی مقدم گفت: البته باید در برخی موارد مسائل مدیریتی اصلاح شود مانند مدیریت نقدینگی کشور.

وی  افزود: نقدینگی داخل کشور باید به سمت تولید جهت داده شود تا خلاء های موجود در بخش صنایع و معادن و رکود برطرف گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار