عضو کمیسیون فرهنگی گفت: حلقه مفقوده حل مشکلات کشور در حزبی و استانی شدن انتخابات است.

بستر اقتصاد مقاومتی با ساختار سیاسی مجلس و دولت همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین‌ محمد باقری بنابی در نطق میان دستور اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: از مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی نیز نامگذاری کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: بستر و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی با ساختار سیاسی مجلس و دولت همخوانی ندارد لذا لازم است نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری نشان داد تا اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ماه 94 گفت: انتخابات در هر کشوری نماد مردم سالاری می‌باشد که می تواند فرصتی برای توسعه متوازن هر کشوری قلمداد شود اما متاسفانه انتخابات در ایران اسلامی حداقل در برخی از حوزه‌های انتخابیه به تهدیدی برای کشور تبدیل می‌شود که موجب سلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

باقری بنابی تصریح کرد: با توجه به وجود احزاب قوی در ایران اسلامی تطمیع،‌ ایجاد رعب و وحشت به جای احزاب نقش ایفا می‌کند، به ویژه در شهرهای کوچک حرف اول و آخر را دروغ و پول می‌زند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هر چه به عمر این انقلاب افزوده می‌شود کیفیت انتخابات ارزش خود را از دست می‌دهد، خاطر نشان کرد: انتخابات در شهرهای کوچک تبدیل به بنگاه‌های خرید و فروش آرا شده است.

وی گفت: راهکار حل این معضل وضع قوانین پویا و در صورت لزوم اصلاح قانون اساسی و ایجاد انتخابات حزبی است.

باقری بنابی افزود: دخالت نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در انتخابات یک تهدید جدی برای مردم‌سالاری دینی است که متاسفانه در برخی مواقع به جای احزاب وارد عمل می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند روزی می‌آید که احزاب قوی به جای نیروهای نظامی در انتخابات نقش ایفا خواهند.

وی ادامه داد: سوال اصلی تریبون خانه ملت از وزیر کشور و اعضای شورای نگهبان این است که به طور صریح و قاطعنانه علت عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور را بصورت مناظره از طریق رسانه ملی جوابگو باشند.

باقری بنابی خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید 170 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی هزینه شده بود که متاسفانه با دخالت برخی افراد و جریان‌ها برای اعمال نفوذ، در مقابل انتخابات الکترونیکی ایستادگی کردند که موجب ضایع شدن حق ملت ایران شد.

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در مجالس گوناگون از جمله مجلس نهم قانون انتخابات اصلاح شد و مسئله استانی و حزبی شدن انتخابات مورد تایید مجلس قرار گرفت اما متاسفانه شورای نگهبان آن را تایید نکرد.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری استدعا دارم به هر نحو ممکن حزبی شدن انتخابات را در کشور عملیاتی کند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد حلقه مفقوده حل مشکلات کشور در حزبی و استانی شدن انتخابات می‌باشد وگرنه بدون برنامه مشخص اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری فقط در شعار باقی خواهد ماند.

باقری بنابی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان بناب گفت: انتخابات در بناب در افتضاحات بود و مردم شهرستان بناب در جمعه سیاه 7 اسفند ماه مظلوم واقع شدند و نتوانستند از حق مسلم خود دفاع کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: شهرستان بناب در روز انتخابات خالی از اعمال حاکمیت بود و هر کسی هر کاری دلش می‌خواست انجام می‌داد، همچنین برخی از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در کما بودند. چرا که اگر در کما نبودند می‌توانستند آن همه جرائم را به شورای نگهبان اطلاع دهند.

وی افزود: از وزیر اطلاعات و وزیر کشور می‌خواهم به صورت مستند افرادی را که از شهرهای همجوار برای فروش رای‌شان به بناب آمده‌ بودند را استخراج کرده و به اطلاع مسئولین مربوطه برساند.

باقری بنابی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده 30 هزار نفر از شهرهای همجوار برای فروش رای‌شان به شهرستان بناب وارد شده بودند تصریح کرد: مردم شهر بناب مظلوم واقع شده و حقشان توسط پول دیگر شهرها ضایع شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی نخبگان و مردم این شهر نسبت به آینده خود نگران هستند که اگر انتخابات اینگونه برگزار شود هر کسی می‌تواند با 3 یا 4 میلیارد تومان درکرسی مجلس جلوس کند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در مجلس یازدهم با توجه به تورم امتیاز صندلی‌های مجلس با 4 میلیارد تومان پیش فروش شود.

باقری بنابی گفت: همه می دانیم که پول‌های کثیف در انتخابات وجود دارد و مردم در این انتخابات دیدند که پول‌های امثال بابک زنجانی‌ها چگونه نتیجه انتخابات را رقم زد.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: از مسئولین صدا و سیما می خواهم موضوع خرید و فروش آرا به ویژه بناب را مستندسازی کرده تا قبل از آنکه رسانه‌های بیگانه این کار را انجام دهند.

وی اظهار داشت: از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم از کارکنان این قوه در استان بخواهد که آیا جرمی مشاهده کرده‌اند یا نه،‌آیا خرید و فروش رای بدتر است یا شراب خواری، آیا خریدو فروش رای قبیح تر است یا حمل مواد مخدر.

باقری بنابی با بیان اینکه نتیجه انتخابات بناب غلبه زر و زور و تزویر بود گفت: از شورای نگهبان می‌خواهم نمایندگان خود را به این شهرستان‌ها اعزام کرده تا حقیقت روشن شود زیرا برخی مسئولین حقیقت را زیر پا گذاشته اند.

عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: اگر می‌خواهید اعتماد مردمی به نمایندگان خانه ملت بازگردد هر چه سریعتر تکلیف انتخابات بناب را روشن کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نظارت استصوابی شورای نگهبان این شورا می تواند بر روند انتخابات نظارت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجاس ، بناب ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار