نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دو نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بختی برای پیروزی در ایالت ویسکانسین ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «نیو ویژن»؛ رقابت‌های درون‌حزبی آمریکا برای کسب کرسی ریاست جمهوری این کشور پس از یک وقفه 10 روزه در ایالت ویسکانسین از سر گرفته می‌شود.

در حال حاضر «دونالد ترامپ» از حزب جمهوری‌خواه و «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات پیشتازان رقابت‌های درون‌حزبی سال ۲۰۱۶ آمریکا هستند؛ اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها شانسی برای پیروزی در ایالت ویسکانسین ندارند. از سوی دیگر، شکست دو رقیب در یکی از ایالت‌های شمالی و مرکزی آمریکا تأثیری بر انتخاب نهایی نامزدهای احزاب نخواهد داشت. این در حالی است که نتیجه انتخابات روز سه‌شنبه می‌تواند جو انتخابات ریاست جمهوری را در آستانه رقابت حساس ایالت نیویورک در 19 آوریل (31 فروردین) تغییر دهد.

با این وجود به نظر می‌رسد مردم ایالت ویسکانسین در انتخابات درون‌حزبی روز سه‌شنبه به ترامپ و کلینتون پشت کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تد کروز دیگر نامزد جمهوری‌خواه با 10 امتیاز اختلاف نسبت به ترامپ بخت بالاتری برای پیروزی در این ایالت دارد.

پیروز نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ویسکانسین تنها 46 نماینده انتخاباتی این ایالت را به دست می‌آورد؛ در حالی که برای تبدیل‌شدن به نامزد نهایی حزب باید حمایت 1237 نماینده را جلب کند. نامزد نهایی حزب دموکرات نیز باید حمایت 2383 نماینده را از آن خود کند و هیلاری کلینتون با 1295 نماینده پیشتاز این حزب است.

در جبهه دموکرات‌ها نیز باخت کلینتون به سندرز در ایالت ویسکانسین بیشتر جنبه نمادین دارد و نتیجه نهایی به نسبت آرا، بین نامزدها تقسیم می‌شود. این در حالی است که کلینتون در رقابت‌های اخیر شش ایالت، 5 مورد را به سندرز واگذار کرده است و طبق نظرسنجی‌ها بخت چندانی در ایالت ویسکانسین ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار