رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:: ارزش پرونده های تخلف تشکیل شده در طرح ویژه نظارتی نوروز 95 در مقایسه با طرح ویژه نظارتی نوروز 94 به میزان 16 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، علی باخرد افزود: در چارچوب اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 95 از نیمه دوم اسفند گذشته تا 15 فروردین ماه امسال در این استان پرونده هایی برای عرضه کنندگان متخلف کالا و خدمات به ارزش 10 میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل شد.

وی ادامه داد: گروههای ویژه نظارتی در طول اجرای طرح در خصوص نظارت بر عملکرد رستورانها، مراکز اقامتی، میوه تنظیم بازار، آژانسهای مسافرتی، فرآورده های نفتی، نانواییها، عرضه کنندگان مواد پروتئینی و شرکتهای حمل و نقل تشکیل شدند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تشکیل این گروهها منجر به شناسایی 385 واحد متخلف در حوزه نان، 375 مورد تخلف در حوزه مواد پروتئینی، 550 واحد متخلف در حوزه میوه، 420 واحد متخلف در حوزه کفش و پوشاک، 350 واحد متخلف در حوزه حمل و نقل، 250 واحد متخلف در حوزه مراکز اقامتی و 180 واحد متخلف در حوزه مراکز تفریحی و زیارتی در سطح استان شد.

وی افزود: استقرار پایگاههای ثابت و سیار بازرسی و رسیدگی به شکایات شهروندان در سطح بازار، 403 گشت مشترک با نهادهای تعزیرات حکومتی، استاندارد، بهداشت، تاکسیرانی، میراث فرهنگی، اتوبوسرانی، پایانه و حمل و نقل، آژانسهای مسافرتی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی و اتاق اصناف در این چارچوب انجام شد.

باخرد ادامه داد: همچنین به منظور رسیدگی سریع به تخلفات، روسای شعب تعزیرات حکومتی در دو شعبه از پایگاههای ثابت برای برخورد با متخلفان و کاهش تخلفات صنفی در سطح شهر مشهد به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری مستقر شدند.

وی گفت: همچنین با مشارکت دستگاههای مسئول برای جلوگیری از کمبودهای احتمالی ضمن انجام بازرسیهای منسجم، سهمیه آرد نانواییهای اطراف حرم مطهر افزایش یافت و دو واحد نانوایی سیار تا پاسی از شب در این محدوده مستقر شدند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در قالب طرح

نظارتی نوروز 95 در مجموع طی 31 روز 45 هزار و 67 مورد بازرسی از عرضه کنندگان کالا و خدمات در سطح استان انجام شد که این تعداد در مقایسه با طرح ویژه نظارتی نوروز 94 نیز 9 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 95 شکایات و گزارشهای مردمی از طریق سامانه 124 و شماره 30008124 یا حضوری دریافت و به تعداد دو هزار و 188 مورد، رسیدگی شد که در مقایسه با طرح ویژه نظارتی نوروز 94 هفت درصد کاهش داشته است.

باخرد گفت: همچنین در مدت اجرای این طرح 480 میلیون ریال اضافه دریافتی در مرحله اداری و گرفتن رضایت در محل مورد تخلف، به شاکیان برگشت داده شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.