معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت :13 پروژه ی هوشمندسازی شهر با 330 میلیارد ریال اعتبار و محوریت پیشبرد کار بخش خصوصی برای سال 2017 میلادی، در مشهد اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،محمد مقدوری در  دیداراعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: مشهد برای برگزاری جشن ها و آیین های علمی و فرهنگی این مناسبت با اجرای طرح ها و پروژه های پژوهشی، تحقیقاتی و هوشمند شهری آماده می شود.
وی گفت: برای هوشمندسازی شهر مشهد کارگروه فنی با مشارکت دستگاههای اجرائی از جمله پژوهشکده ثامن و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تشکیل شده است.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با انتقاد از وضعیت نامطلوب سیما و منظر شهری مشهد، افزود: در بیشتر مناطق شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی کمتر الگو و هویت معماری ایرانی اسلامی دیده می شود.
مقدوری فقدان توجه کافی به رعایت معماری ایرانی اسلامی در پروژه های ساختمانی را محصول ناهماهنگی میان ارگان ها و سازمان های تصمیم گیر و نبود مدیریت واحد شهری دانست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با ظرفیت بسیار قوی، کارآمد و ماهیت کاملا تخصصی و حرفه ای می تواند نقش محوری در اجرای پروژه های ساختمانی به ویژه مبلمان شهری با ارائه الگوهای معماری ایرانی و اسلامی ایفا کند.
مقدوری افزود: طی سال های اخیر بسیاری از پروژه های ساختمانی و عمرانی شهری به لحاظ کمبود نقدینگی بخش خصوصی نیمه تمام رها شده و سرمایه های کلان بلاتکلیف باقی مانده اند.
وی گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهر مشهد کارگروه عمران در استانداری خراسان رضوی تشکیل و مقرر شده با تقویت بخش خصوصی و تأمین اعتبارات لازم این پروژه ها در سه مقطع زمانی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی یکی دیگر از معضلات ساخت و ساز در بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی را گرانی صدور پروانه ساختمانی ذکر و بیان کرد: این مساله باعث کندی و رکود در طرح های ساختمانی اطراف حرم شده است.
گفتنی است؛ کلانشهر مذهبی مشهد برای سال 2017 میلادی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان کنفرانس اسلامی 'آیسسکو' به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.