4 تیم اسکاتلند، هلند، یونان و صربستان که از سوابق خوبی برخوردارند از رسیدن به یورو 2016 ناکام مادند.

 به گزارش خبرنگار  حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا 2016 فرانسه از هفت سپتامبر 2014، ( 16 شهریور 1393) آغاز شد و تیم‌ها در هشت گروه 6 تیمی و یک گروه پنج تیمی به مصاف حریفانشان رفتند و در 17 نوامبر سرانجام چهره 24 تیم صعود کننده به این مسابقات مشخص شد.
 
هر چند در این بین تیم‌هایی مانند آلبانی، ایسلند، ایرلند شمالی، اسلواکی و ولز برای نخستین بار جواز  حضور در یک دوره جام ملت های اروپا را کسب کردند اما تیم‌های مطرحی همچون اسکاتلند، هلند، یونان و صربستان مجوز حضور در فرانسه را کسب نکردند.
 
اسکاتلند
شاگردان گوردون استراجان در گروهD رقابت های مقدماتی جام ملت های اروپا 2016 فرانسه با کسب 15 امتیاز و پایین تر از تیم‌های آلمان، لهستان، جمهوری ایرلند قرار گرفت و از حضور در مرحله پایانی یورو جا ماند.
 
پس از گذشت 20 سال از آخرین حضور اسکاتلندی‌ها در این مسابقات این تیم مجوز بازی کردن در فرانسه را کسب نکرد تا حسرت شاگردان استراجان 24 ساله شود.
 
هلند
شاگردان دالی بلیند که سابقه قهرمانی در یورو 1988 را دارند در رقابت‌های مقدماتی جام ملتهای اروپا فرانسه عملکرد ضعیفی داشتند و با کسب 13 امتیاز پس از جمهوری چک، ایسلند و ترکیه در رده چهارم قرار گرفتند و از دور مسابقات کنار رفتند.
 
اما نکته جالب حذف لاله‌های نارنجی از مقدماتی یورو این است که این تیم با ستارگانی همچون یاسپرسیلسن، دنی بلیند، وسلی اشنایدر، کلاس یان هونترلار، آرین روبن، رابین فن پرسی و تایجل دی یانگ باز هم از دور مسابقات حذف شدند و برای ششمین بار به این مسابقات راه نیافتند تا رسانه های هلندی پس از حذف این تیم با تیم لاله های نارنجی پرپر شدند، خواستار اخراج بلیند سرمربی شان شدند.
 
یونان
شاگردان مایکل اسکیبه که سابقه چهار بار حضور در یورو را در کارنامه افتخارات خود دارند در سال 2004 موفق شدند به قهرمانی در این مسابقات دست یابند.
 در مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا 2016 فرانسه عملکرد به شدت ضعیفی را از خود ارائه دادند و با کسب تنها 6 امتیاز و پایینتر از جزایر فارو قعرنشین گروه F مسابقات مرحله مقدماتی یورو شدند.
 
این تیم که برای نخستین بار در سال 1980 به این مسابقات صعود کرد، در همان مرحله اول با کسب تنها یک امتیاز قعرنشین و از گردونه مسابقات حذف شد.
اما پس از قهرمانی این کشور در یورو 2004 همراه با اتوهاگل، یونانی‌ها عملکرد بهتری از خود ارائه دادند و در جام ملتهای اروپا 2008 سوئیس، اتریش حضور داشتند و بدون امتیاز از گردونه مسابقات حذف شدند.
 
همچنین آبی سفید پوشان قاره سبز در یورو 2012 نیز شرکت کردند و با کسب چهار امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند.  
 
شاگردان فرناندو سانتوس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ژرمن‌ها رفتند و در پایان با نتیجه 4بر2 مغلوب این تیم شدند.
 
پس از گذشت چهار سال از شکست یونانی‌ها مقابل آلمان این تیم موفق نشد به جام ملتهای اروپا در سال 2016 برسد و با کسب تنها 6 امتیاز در مرحله مقدماتی یورو فرانسه از راهیابی دور نهایی این مسابقات بازماند.
 
صربستان
شاگردان رادوان گرکیچ که سابقه پنج حضور در یورو را دارند و در سالهای 1960 و 1968 موفق شدند با هدایت راجکومیتچ به فینال این مسابقات راه یابند،‌ در مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا 2016 فرانسه عملکرد خوبی را از خود ارائه ندادند و با کسب تنها 4 امتیاز از 10 دیدار در رده چهارم جدول گروه I قرار گرفت و از گردونه مسابقات حذف شد.
 
این تیم پس از حذف تیم‌های هلند، یونان و اسکاتلند چهارمین تیم کارنامه دار محسوب می شود که از حضور در فرانسه منع شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار