تیم ملی مجارستان تلاش می‌کند با هدایت استورک بتواند به دوران اوج خود در سال‌های گذشته باز گردد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی مجارستان با هدایت برند استورک پس از 44 سال بار دیگر به مسابقات یورو راه پیدا کرده و تلاش می‌کند با ستارگانی همچون آدام بوشدام و آدام هازالای بتواند از گروه F جام ملتهای اروپا که آسانترین گروه این مسابقات نیز محسوب می‌شود، صعود کند.
 
فدراسیون فوتبال مجارستان در سال 1901 تاسیس شد و 6 سال بعد به عضویت رسمی فیفا در آمد.
 
مجاری‌ها بازی رسمی خود را در 12 اکتبر 1902 مقابل اتریش برگزار کردند که در پایان اتریشی‌ها موفق شدند با 5 گل از سد این تیم بگذرد و شکست سنگینی را در اولین بازی رسمی این تیم به آنها تحمیل کنند.
 
با نگاه به کارنامه تیم ملی مجارستان متوجه می‌شویم که این تیم به پر افتخارترین کشور در گروهF این مسابقات است و می تواند با تجربه بازیکنانش صعودی راحت به مرحله بعد داشته باشد.
آنها سابقه 9 حضور در ادوار جام جهانی را دارند و 2 بار نیز در سالهای 1938 و 1954  به فینال این مسابقات راه پیدا کردند که در هر بار بازی نهایی را به حریفان واگذار کرد و از قهرمانی در بزرگترین آوردگان فوتبال جهانی بازماند.
 
همچنین مجارها در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا نیز کارنامه جدیندارند ودر 2 حضور گذشته خود در این مسابقات به یک مقام سومی در سال 1964 و یک مقام چهارمی در سال 1972 رسیدند.
 
حال شاگردان برند استورک با پیروزی مقابل در پلی آف مقدماتی یورو جواز حضور در فرانسه را کسب کردند و تلاش می‌کنند تا بار دیگر به دوران اوج خود در دهه 60 باز گردند.
 
تیم ملی مجارستان اگر در یورو با تمامی نفرات خود حاضر باشد در درون دروازه آدام بوگدان قرار می گیرد.
 
مدافعان( رولاند جوهانس، ویلموس وانزاک، تاماس کادار، آتیلا فیولا)، هافبک ها( زولتان گرا، بالاش ژودژاک، رالک، آدام پینتر)، مهاجم‌ها( لورنسپوس، سازلای)  
حال تیم ملی مجارستان در گروهF مسابقات جام ملت‌های اروپا که آسانترین گروه این تورنومنت نیز محسوب می‌شود، قرار دارد و تلاش می‌کند با هدایت برند استورک بتواند به مرحله بعد صعود کند.
 
برنامه بازی‌های مجاری‌ها در فرانسه به شرح زیر است: ابتدا 14 ژوئن در ورزشگاه اختصاصی بودو به این تیم مصاف اتریش می‌روند و سپس رو در رو ایسلند قرار می‌گیرند و سر انجام در آخرین دیدارشان در مرحله گروهی مقابل پرتغال صف آرایی می‌کنند.
 
درتیم‌ملی مجارستان گابور کرالی و جوزف بوسزیک با 151 بازی رکورد دار تعداد بازی ملی در کشورشان هستند و برترین گلزناین تیم نیز فرانس پوشکلاش افسانه‌ای است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار