گزارشی از میزبانی‌های تیم فوتبال ایران در بازی‌های دوستانه

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال ایران سال‌های متمادی است که بازی‌های دوستانه بسیاری انجام داده است.
در این گزارش می‌خواهیم به بررسی تیم‌های که برای بازی در مقابل تیم ملی کشورمان به ایران آمده‌اند بپردازیم.

در سال 1947 تیم فوتبال کشور ترکیه برای بازی با تیم فوتبال ایران به تهران آمد که نتیجه بازی 3 بر یک به نفع ترکیه تمام شد و تیم کشورمان در این بازی مغلوب ترکیه شد.

در سال 1948 باز هم تیم فوتبال ترکیه برای بازی با ایران به تهران آمد این بار ایران توانست یک گل را وارد دروازه تیم ترکیه کند. اما پیروز میدان نبود بلکه بازی به تساوی یک بر یک انجامید.

در سال 1950 بود که یک تیم از کشور همسایه یعنی افغانستان برای بازی دوستانه وارد ایران شد این بازی که در تهران انجام شد نتیجه 4 بر صفر را داشت و پیروز این میدان ایران بود در همان سال همسایه دیگر ایران یعنی پاکستان به تهران آمد.

این بازی نیز با نتیجه 5 بر یک موجب پیروزی ایران در مقابل پاکستان شد.تیم فوتبال عراق دیگر تیم فوتبالی است که برای بازی های دوستانه در سال 1962 به ایران آمد. این بازی که در تهران انجام شد پیروزی نداشت و نتیجه تساوی یک بر یک را به همراه داشت.

در همان سال ایران با تیم فوتبال عراق بازی دوستانه دیگری انجام داد این بار تیم فوتبال ایران با نتیجه 2 بر یک در مقابل تیم عراق بازی را واگذار کرد.

در سال 1965 ایران بازی دیگری در مقابل ترکیه داشت این بازی که در تهران صورت گرفت با نتیجه 2 بر یک ایران مغلوب این تیم شد.
در همان سال دوباره بازی دیگر صورت می گیرد که بر عکس بازی قبل پیروز این میدان تیم فوتبال ایران است نتیجه بازی 2 بر یک به نفع ایران تمام شد.

سال 1966 کشور ترکیه یک بار دیگر برای بازی در مقابل تیم فوتبال ایران به تهران آمد. در این بازی هیچ گلی بین دو تیم رد و بدل نشد و با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

چکسلواکی کشور دیگری است که در سال 1974 به ایران آمده است این بازی دوستانه در مقابل تیم فوتبال ایران در تهران برگزار شد که منجر به شکست تیم ایران شد. نتیجه بازی یک بر صفر به سود تیم چکسلواکی به پایان رسید.

سال 1975 تیم فوتبال مجارستان وارد ایران می شود این بازی با نتیجه دو بر یک به نفع مجارستان خاتمه می یابد و ایران شکست دیگری را متحمل می شود.

این بار تیم برزیل که حرف های زیادی برای گفتن در فوتبال دارد برای بازی دوستانه در سال 1976 به ایران آمد این بازی که در شهر شیراز انجام شد به تساوی 2 بر 2 انجامید.

در همان سال یعنی 1976 تیم فوتبال شوروی به تهران آمد این بازی دوستانه نتیجه 1 بر صفر را به همراه داشت و ایران توانست با زدن یک گل فاتح میدان شود.
ایران در همان سال یکبار دیگر در مقابل شوروی بازی کرد اینبار بازی 2 بر 2 به تساوی انجامید.

در سال 1976 ایران یک بازی دوستانه دیگر انجام داد که این بازی با تیم فوتبال رومانی در تهران انجام شد با نتیجه 2 بر صفر موجب شکست ایران شد.

مجارستان در سال 1977 به ایران آمد این بازی دوستانه باعث شد که ایران یک بار دیگر طعم تلخ شکست را تجربه کند نتیجه بازی 2 بر صفر
به سود مجارستان تمام شد.

در سال 1977 ایران در مقابل تیم فوتبال رومانی که به تهران آمده بود بازی کرد. این بازی هیچ گلی را در پی نداشت و با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

بار دیگر مجارستان برای بازی دوستانه 1977 به تهران آمد و برد شیرینی را برای ایران به همراه داشت.

ایران توانست 3 بار دروازه مجارستان را باز کند و تیم مجارستان توانست تنها یک گل را وارد دروازه ایران کند. تیم های یوگسلاوی، ولز و بلغارستان تیم هایی هستند که در سال 1978 برای بازی دوستانه به ایران آمدند.

هر سه این بازی ها در تهران انجام شد. ایران 2تساوی و یک باخت را از بازی در مقابل این تیم ها تجربه کرد.

ایران بازی را با نتیجه یک بر صفر در مقابل ولز واگذار کرد و در برابر یوگسلاوی و بلغارستان به تساوی صفر بر صفر و یک بر یک رسید. در سال 1985 ایران آماده بازی در مقابل کره شمالی می شود.

این بازی دوستانه که در مشهد انجام شد پیروزی ایران را به دنبال داشت. ایران توانست یک بار دروازه کره شمالی را باز کند. ایران در سال 1986 بازی در مقابل پاکستان را در کارنامه بازی های دوستانه خود دارد. این بازی در تهران انجام شد و ایران با نتیجۀ 2بر صفر توانست پاکستان را مغلوب کند.

در سال 1986 تیم فوتبال غنا به ایران آمد. این بازی دوستانه که در تهران صورت گرفت یک پیروزی دیگر برای ایران را رقم زد. نتیجۀ بازی 2بر صفر به سود ایران خاتمه یافت.

در سال 1989 ایران تنها یک بازی دوستانه انجام داد که آن هم در مقابل تیم فوتبال ژاپن بود. ژاپنی ها که به تهران آمده بودند توانستند 2 گل را وارد دروازه ایران کند. این بازی نتیجه 2 بر 2 را به همراه داشت.

در سال 1990 ایران بازی های دوستانه متعددی انجام داد. این بازی ها در مقابل تیم های لهستان، شوروی بود. ایران 2 بار با شوروی دو بار با لهستان بازی کرد که هر 4 بازی منجر به شکست ایران شد.

تیم ایران هر 2 بازی در مقابل شوروی را با نتیجۀ یک بر صفر واگذار کرد و باخت هایش در مقابل لهستان 2بر صفر و یک بر صفر بود. در سال 1992 ایران دو بازی دوستانه با تیم فوتبال کامرون انجام داد.

هر دوی این بازی‌ها در تهران انجام شد و برنده ای به دنبال نداشت و هر دو بازی منجر به تساوی شد یکی از بازیها با نتیجه یک بر یک و دیگری با نتیجۀ صفر بر صفر.

در سال 1993 تیم فوتبال بوسنی هرزگوین به ایران آمد و در یک بازی دوستانه که در تهران بود توانست با نتیجه 3 بر یک ایران را شکست دهد.

در سال 1996 ایران با تیم فوتبال قطر بازی دوستانه ای انجام داد که این بازی در شهر تبریز برگزار شد و پیروزی برای ایران به همراه داشت. ایران با کسب نتیجه 2 بر صفر توانست قطر را شکست دهد.

در تاریخ 5 آذر 1375 بازی دوستانه ی دیگری بین تیم های فوتبال ایران و ترکمنستان انجام گرفت. این بازی نتیجه یک بر صفر به سود ترکمنستان را همراه خود داشت.

در اردیبهشت ماه سال بعد یعنی سال 1376 کنیا برای یک بای دوستانه وارد تهران شد. ایران در این بازی نتیجه را 3 بر صفر توانست کنیا را مغلوب خود کند. تیم فوتبال جاما ئیکا نیز در اردیبهشت 1377 به ایران آمد اما مغلوب ایران شد. این بازی یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

در همین سال تیم فوتبال ایران در شهر تبریز همراه با تیم فوتبال کویت به میدان رفت که نتیجه یک بر یک برای هر دو تیم رقم خورد .
در 26 مرداد 1379 هنگامی که سر مربیگری تیم فوتبال ایران را جلال طالبی بر عهده داشت تیم گرجستان برای یک بازی دوستانه وارد تهران شد.

ایران توانست 2 بر یک این بازی را به سود خود به پایان برساند.

در 17 بهمن سال 1380 ایران یک بازی دوستانه در مقابل اسلواکی انجام داد که بازی را با نتیجۀ 2 بر 3 به تیم حریف خود واگذار کرد.
در آن زمان برانکوایوانکوویچ رهبری تیم ملی فوتبال را بر عهده داشت.

جمهوری آذربایجان در 20 مرداد 1381 به ایران آمد.
این بازی دوستانه که در شهر تبریز صورت گرفت برنده و بازنده ای نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در 18 مهر 1383 تیم معروف و حرفه ای آلمان برای یک بازی دوستانه به تهران آمد. تیم فوتبال ایران به مربیگری برانکو ایوانکویچ این بازی را 2 بر صفر به تیم فوتبال آلمان واگذار کرد.

در همان سال ایران بعد از شکست در مقابل آلمان توانست دو پیروزی را از آن خود کند.
پاناما در 28 آذرماه به تهران آمد و بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید و تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین در 14 بهمن برای یک بازی دوستانه وارد ایران شد که 2 بر یک بازی را به ایران واگذار کرد.

در خردادماه 1384 ایران میزبان یک بازی دوستانه دیگر است.
آذربایجان که چند سال پیش بازی در برابر ایران را تجربه کرده است یکبار دیگر به ایران آمده و در این بازی با نتیجه 2 بر یک مغلوب ایران می شود.

دوم شهریور 1384 در یک بازی دوستانه یک پیروز دیگر برای ایران رقم می خورد.
این بازی که در مقابل تیم فوتبال لیبی صورت گرفت چهار بر صفر به سود تیم فوتبال ایران به پایان رسید.
10 اسفند 1384 ایران در تهران میزبان کاستاریکا بود.

این بازی 3 بر 2 به نفع تیم فوتبال ایران خاتمه یافت.
در خردادماه 1385 تیم فوتبال بوسنی هرزگوین بار دیگر به ایران آمد.

در این بازی نسبتاً پر گل ایران توانست 5 برد و این تیم را شکست دهد و فاتح میدان شود.
در 17 مرداد 1385 با رهبری امیر قلعه نوعی ایران به میزبانی امارات متحده عربی رفته و با نتیجه یک بر صفر پیروزی دیگری را برای خود رقم زده است.

18 بهمن 1385 تیم فوتبال بلاروس برای یک بازی دوستانه وارد تهران شده و در نهایت این بازی با نتیجه تساوی 2-2 به پایان می رسد.
در 12 تیر 1386 تیم فوتبال ایران به میزبانی بائیکا رفته و یک بازی پر گل را از خود به نمایش می گذارد. این بازی که در تهران برگزار شد نتیجه 8 بر یک را برای ایران به همراه داشت.

در 10 بهمن 1386 تیم فوتبال کاستاریکا به تهران آمد این بازی را که منصور ابراهیم زاده رهبری تیم ایران را بر عهده داشت با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

در سال 1387 چهار کشور زامبیا، جمهوری، چین و کنیا برای انجام بازی دوستانه به ایران آمدند.
در آن زمان که علی دایی سر مربی تیم فوتبال ایران بود توانستیم دو برابر همه ی آنها به پیروزی برسیم.

در 12 فروردین 1388 ایران دو بازی دوستانه با تیم فوتبال اسلیندو مقدونیه انجام داده است.
در آن زمان افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال ایران بود.

در این بازی ها ایران توانست به یک برد و یک تساوی دست یابد.

در مقابل ایسلند به پیروزی و در مقابل مقدونیه به نتیجه تساوی رسید.
در 26 تیر 1390 تیم فوتبال ایران با سر مربیگری کارلوس کی روش میزبان ماداگاسکار بود.

در این بازی ایران توانست با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد.
در 13 مهر 1390 ایران میزبان یک پرگل در برابر فلسطین بوده است.

تیم سرزمین اشغال که برای انجام بازی دوستانه به تهران آمده بود بازی را 7 بر صفر به ایران واگذار کرد.
گل های این بازی را انصاری فرد- نکونام- کاظمیان- مظفری و ... به ثمر رساندند.

آخرین بازی دوستانه ای را که ایران میزبان آن بوده است در 16 آبان 1391 انجام گرفت که تیم فوتبال ما میزبان تیم فوتبال تاجیکستان بود.
تیم فوتبال ایران توانست 6 بر یک حریف تاجیکی خود را شکست داده و به پیروزی برسد.

گل های این بازی را قاسم دهنوی، علیرضا عباسفرد، یعقوب کریمی و حسن زاده به ثمر رساندند.
برچسب ها: فوتبال ، بازی ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار