ساری،

همخوانی نداشتن ورود گردشگران با ظرفیت جنگل های شمال

جنگلهای شمال با 14 میلیون ظرفیت میزبان بیش از 30میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی است گنجایشی که اگر برای ظرفیتی سازی آن برنامه ریزی نشود، تهدیدی برای اکوسیستم جنگل های هیرکانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون سازمان جنگل ها با بیان اینکه 109 پارک جنگلی شمال سالانه 14 میلیون نفر ظرفیت تفرجی دارد در حالیکه آمار ورودی جمعیت فقط در تعطیلات نوروزی 30 میلیون نفر در سه استان شمالی اعلام شده است گفت: پارک های جنگلی ایجاد شده و ظرفیت های تفرجی در پارک ها توان لازم در پاسخگویی به مهمانان را نخواهند داشت.

انگورج با بیان اینکه مسافران وگردشگران سه استان شمالی از هفت جاده ارتباطی به 109 پارک جنگلی به مساحت 35 هزار661 هکتار در ناحیه رویشی هیرکانی دسترسی دارند افزود: ظرفیت سازی پارک جنگلی یک فرصت است و اگر فرصت سوزی شود، پارک ها با تهدید مواجه می شوند.

وی گفت : مقامات ارشد ملی مسئول در حوزه گردشگری و مقامات ارشد استانی در بحث توسعه صنعت گردشگری در هراستان، باید به جمعیت ورودی مازاد بر ظرفیت در پارک های جنگلی توجه داشته باشند تا مدیریت پارک ها با فرایند تخریب مواجه نشود .

وی با بیان اینکه روز طبیعت اوج بهره برداری تفرجی از جنگل های کشور است افزود: در ساماندهی این نوع بهره برداری همه باید کمک کنند تا بهترین تفرج از ظرفیت تفرجی جنگل انجام شود.

معاون سازمان جنگل ها گفت : در بهره برداری تفرجی حفظ جنگل در تعطیلات مهم ترین هدف است.

انگورج افزود: شکستن شاخه درختان ، ایجاد آتش در پای درختان ، ریختن یا رها کردن زباله ،رها کردن آتش و اطمینان نداشتن از خاموش شدن آتش بزرگترین نگرانی جنگلبانان است.

وی گفت : 13 فروردین در روز طبیعت، مازندران با 49 پارک جنگلی به مساحت 16 هزار و 278 هکتار ، گیلان با 43 پارک به مساحت 15هزار و 823 هکتار و گلستان با 17 پارک به مساحت 3 هزار و 559 هکتار به ترتیب با بیشترین پارک های جنگلی کشور میزبان گردشگران ومسافران نوروزی است.

وی افزود: بازدید کنندگان جنگل در جایگاه همیاران جنگل در مدیریت جنگل ایفای نقش مؤثر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار