وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور یگان رزمی دائمی در اروپای شرقی مستقر می‌کند.

تصمیم آمریکا برای استقرار یگان دائمی زرهی در اروپای شرقی
به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور قصد دارد ماه فوریه 2017، به طور دائم یگانی زرهی در شرق اروپا مستقر کند. استقرار این یگان که به طور چرخشی در مناطق مختلف کشورهای شرق اروپا پایگاه خواهد داشت، در چارچوب تلاش هایی صورت می گیرد که هدف از آن بازدارندگی در قبال حمله احتمالی روسیه است.

لورا سیل (Laura Seal)، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد «استقرار چرخشی این یگان به گونه ای بی وقفه صورت خواهد گرفت تا حضور یک یگان زرهی دائمی (در اروپای شرقی) تضمین شده و بهینه سازی مراحل آموزش و استمرار تمرین های نظامی با حضور دیگر متحدان ناتو امکان پذیر شود.»

ناتو و وزارت دفاع آمریکا پیشتر نیز از استقرار چرخشی یک یگان زرهی در اروپای شرقی سخن گفته بودند؛ اما جدول زمان بندی شده ای برای این تصمیم تعیین نشده بود.

ماه فوریه گذشته، واشینگتن اعلام کرد قصد دارد در سال 2017، بودجه حضور نظامی خود را در اروپا به سه میلیارد و 400 میلیون دلار برساند. رقمی که از چهار برابر شدن این بودجه و تلاش برای تقویت بیشتر نیروهای آمریکایی در خاک این قاره حکایت دارد.

با استقرار یگان جدید، که شامل 4200 نظامی مجهز به تانک و خودروهای زرهی می شود، ارتش آمریکا در کل از سه واحد زرهی در خاک اروپا برخوردار خواهد بود.

بر اساس طرح های اعلام شده از سوی پنتاگون، در صورتیکه بحرانی در منطقه رخ دهد، علاوه بر تجهیزات و تسلیحات پیش بینی شده کنونی، این سه یگان به سرعت تقویت خواهند شد. 

بر اساس این گزارش، در کل ارتش آمریکا 62 هزار نفر از نظامیان خود را در خاک اروپا مستقر خواهد کرد. از بهار سال 2014 میلادی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - یک رشته تدابیر را در اروپای شرقی اتخاذ کرد تا به متحدان خود در این منطقه تضمین دهد. احداث مراکز لجستیک، استقرار تجهیزات نظامی، اعزام هواپیماهای شکاری به کشورهای حوزه بالکان یا اعزام ناوهای نظامی بیشتر به دریای بالتیک و دریای سیاه از جمله این تدابیر به شمار می آید.

تصمیم آمریکا برای استقرار یگان دائمی زرهی در کشورهای اروپای شرقی در حالی اتخاذ می شود که روسیه درباره هرگونه استقرار نیروی رزمی دائمی در مرزهایش هشدار داده است. مسکو چنین تصمیماتی را مغایر با توافق سال 1997 میلادی با ناتو قلمداد می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار