رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تحقق دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در این استان نیازمند دانش افزائی همه جانبه صنعتگران در واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نجاتی در جمع تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان افزود: ارتقای علم و دانش تنها یکی از مفاهیم واژه 'اقدام' در شعار سال 1395 است.

وی گفت: رشد و توسعه علمی صنعت منجر به افزایش بهره وری و اشتغال پایدار می شود که این موضوع نیز منطبق بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نجاتی دانش محوری و رسیدگی به اقتصاد دانش بنیان را یکی از مسئولیت های بخش صنعت در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان توسط واحدهای تولیدی و صنعتی از بهترین مظاهر و مولفه های اقتصاد مقاومتی است که به راه افتادن چرخه علم تا ثروت در بخش های مزیت دار اقتصادی منجر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برگزاری دوره های آموزشی مختلف در راستای تحقق دانش افزائی واحدهای صنعتی استان در سال جاری نیز همچون سال های گذشته ادامه می یابد.

گرایش سرمایه گذاران آذربایجان شرقی به راه اندازی صنایع کوچک زودبازده موجب شده تا این استان با چهار هزار و 920 واحد صنعتی رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد و رتبه 9 کشور را از لحاظ حجم سرمایه گذاری به خود اختصاص دهد.

طبق اعلام مسئولان این سازمان طی سال 1394 شمسی در آذربایجان شرقی حدود 35 درصد از چهار هزار و 920 واحد صنعتی فعال با بیش از 50 درصد ظرفیت کار می کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.