تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۱ فروردین (۳۰ مارس) اختصاص دارد.

طولانی ترین مسابقه رسمی فوتبال برگزار شد به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.
 
*شکست ایران مقابل یاران زلاتان
 
۱۱ فروردین ۱۳۹۴، تیم ملی کشورمان در دیداری دوستانه در استکهلم برابر یاران زلاتان ابراهیموویچ در تیم ملی سوئد قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

شاگردان اریک هامرین بازی را خوب آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند و نتیجه این برتری گل دقیقه 11 زلاتان ابراهیموویچ بود. سوئد بعد از گل مهاجم سرشناس خود همچنان تیم برتر میدان بود و در دقیقه 21 مارکس برگ گل دوم میزبان را به ثمر رساند.

پس از این گل تیم ملی ایران موفق شد اختلاف را کم کند. وحید امیری پس از یک حرکت خوب در محوطه جریمه سوئد متوقف شد تا جواد نکونام در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی در صدوپنجاه‌ویکمین بازی ملی‌اش گل اول ایران را به نام خود ثبت کند.

در دقیقه 89 تویئونن با ضربه سر گل سوم سوئد را به ثمر رساند تا این بازی دوستانه با برتری 3 بر یک میزبان خاتمه یابد.

پیش از این مسابقه اعلام شده بود که این بازی آخرین مسابقه کی روش در ایران است و پس از این بازی او از سمتش کناره گیری میکند. البته کی روش در رختکن با بازیکنان هم خداحافظی کرد ولی درنهایت در تیم ملی ماندنی شد.

نکته جالب این است که  گفته می شود مسابقه دیروز تیم ملی کشورمان برابر عمان که با دو گل پیروز شدیم نیز آخرین مسابقه کی روش در ایران است و او پیش از این استعفایش را تحویل فدراسیون فوتبال داده اما باید دید این بار نیز کی روش مثل سال قبل در تیم ملی ماندنی می شود یا این آخرین بازی تیم ملی ما با هدایت مرد پرتغالی بود.
 
* طولانی ترین مسابقه رسمی فوتبال
 
۳۰ مارس ۱۹۴۶، مسابقه دو تیم استوکپورت و دانکستر روورز در دسته سوم جام شمال انگلیس ، سه ساعت و ۲۳ دقیقه طول کشید و یک رکورد جهانی از این نظر در مسابقات رسمی به ثبت رسید.

مسابقه اول این دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید و آنها در مسابقه تکراری دوباره مصاف هم رفتند.

ابتدا تیم میزبان یعنی استاکپورت در دقیقه پنج به گل رسید اما در ادامه دانکستر دو گل زد و بازی را دو بر یک کرد. در نیمه دوم استاکپورت بازی را به تساوی کشاند و بازی در ۹۰ دقیقه مثل بازی رفت ، دو بر دو مساوی شد. سپس کار به وقتهای اضافه کشیده شد.

آن زمان قانون گل طلایی وجود داشت و هر تیمی که اولین گل را میزد بازی به پایان میرسید.

بازی به این صورت بود که تا وقتی که تیمی گل نزند بازی ادامه دارد و هنوز قانون پنالتی به وجود نیامده بود. اما هیچکدام از این دو تیم دیگر توان گلزنی نداشتند و بازی آنقدر ادامه یافت تا تماشاگران هم خسته شدند و بعضی ها به خانه رفتند تا استراحت کنند و وقتی به ورزشگاه بازگشتند بازی هنوز ادامه داشت.

در دقیقه ۱۷۳ تیم استاکپورت یک گل زد و فکر کردند که دیگر این مسابقه خسته کننده تمام شده اما داور گل آنها را مردود اعلام کرد تا همچنان این ماراتن ادامه داشته باشد.

اما در نهایت تا ساعت ۷ شب هیچ کدام از دو تیم موفق به گلزنی نشدند و به علت اینکه هوا تاریک شده بود و ورزشگاه نورافکن نداشت ، داور سوت پایان مسابقه را در دقیقه ۲۰۳ زد تا کار به بازی سوم کشیده شود. این طولانی ترین مسابقه رسمی در تاریخ فوتبال بود و بازیکنان دو تیم بعد از مسابقه دیگر توان حرکت کردن نداشتند و بسیار خسته بودند.

مسابقه سوم در تیم هفته آینده برگزار شد اما بر خلاف این مسابقه دیگر طولانی نشد و تیم دانکستر چهار گل به حریف زد و بالاخره این مسابقه یک تیم پیروز داشت.

*تولد ستاره سابق چک
 
۳۰ مارس ۱۹۷۳، یان کولر ،مهاجم بلند قامت و سابق تیم ملی چک در کشور چکسلواکی سابق و جمهوری چک فعلی متولد شد. وی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی چک با ۵۵ گل در ۹۰ مسابقه ملی نیز می باشد.

در زمان حضور وی در تیم ملی ، تیم ملی چک فقط یک بار در سال ۲۰۰۶ در جام جهانی حضور داشت و کولر اولین گل تاریخ چک را در جام جهانی در اولین مسابقه آنها برابر آمریکا به ثمر رساند.
مسابقه ای که در نهایت سه بر صفر پیروز شدند. البته آنها در ادامه با شکست برابر غنا و ایتالیا از گروهشان بالا نیامدند‌.

کولر در بازیهای باشگاهی هم تجربه زیادی اندوخت و در کشورهای چک ، بلژیک ، آلمان ، فرانسه و روسیه بازی کرد. بیشترین دوران بازی او در یک باشگاه به بازی در تیم دورتموند مربوط می شود که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در این تیم بازی کرد و ۱۳۷ مسابقه و ۵۹ گل آمار او در این تیم آلمانی بود . او در فصل اولش در این تیم کمک زیادی به قهرمانی آنها در بوندس لیگا کرد.

از ویژگی های یان کولر ، قد بلند و ۲ متر ۲ سانتی متری اش بود که او را کاملا در زمین مسابقه متمایز میکرد.

او در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شد.
 
* تولد مدافع رئال مادرید
 
۳۰ مارس ۱۹۸۶، سرخیو راموس مدافع تیم رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در سویا متولد شد.

او فوتبال حرفه ای خود را از سال ۲۰۰۳ در تیم دوم سویا آغاز کرد و در سال بعد به تیم اصلی پیوست. عملکرد موفق او در سال ۲۰۰۵ باعث شد تا او بازیکن سال در آن فصل لالیگا بشود و در فصل بعد رئال مادرید برای جذبش اقدام کرد و برای جذب این بازیکن ۱۹ ساله ، ۲۷ میلیون پوند پرداخت کرد.

او در رئال مادرید ابتدا در پست دفاع راست شروع به فعالیت کرد اما بعد ها به مرکز خط دفاع منتقل شد. او در رئال همچنان عملکرد درخشانی دارد و چندین جام مختلف همراه با این تیم به دست آورده است.

موفقیت های راموس همراه با تیم ملی اسپانیا هم زیاد بوده و موفق شده همراه با این تیم یک بار قهرمان جام جهانی و دو بار قهرمان اروپا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار