مزار شیخ احمد جامی در تربت جام، دیار ادب و عرفان برای ثبت در یونسکو مرمت و احیا می شود.

مزار شیخ احمد جامی در آستانه ثبت جهانی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در حاشیه امضای تفاهم نامه مرمت و بازسازی مزار شیخ احمد جامی با اشاره به ارزش و اهمیت مزار شیخ احمد جامی گفت: این مجموعه زیبا و معنوی قابلیت ثبت در فهرست جهانی یونسكو را دارد.

حسین زارع صفت با بیان اینكه این اداره كل با هدف معرفی هرچه بهتر شهرستان های استان اقدام به برند سازی برای هر شهرستان كرده است، افزود: در این برند سازی ها شهرستان تربت جام با عنوان دیار ادب و عرفان نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: تربت جام حوزه فرهنگی بزرگی است كه حتی شهرهای تایباد و خواف را نیز در نظر می گیرد و از ظرفیت ها و داشته های مهمی در حوزه فرهنگی، ادبی و تاریخی برخوردار است كه باید از این داشته ها به نحو مطلوب استفاده كرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی همچنین با اشاره به حضور مفاخر و عرفای بزرگ در تربت جام پیشنهاد داد با برپایی جشنواره ها و همایش های مربوط به عرفا و بزرگان تربت جام، شاهد حضور هرچه بیشتر مسافران و گردشگران در این شهرستان و در نتیجه رونق گردشگری باشیم.

زارع صفت راه اندازی واحدهای اقامتی سنتی با توجه به ظرفیت های تربت جام در حوزه بوم گردی و نیزبرخورداری از ظرفیت های گردشگری روستایی را کمک به توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان ارزیابی کرد.

وی از آمادگی میراث فرهنگی برای رونق و توسعه گردشگری در تربت جام خبر داد و افزود: در این راستا از هیچ گونه كمك وهمكاری در تامین زیر ساخت ها و رونق گردشگری در این شهرستان فرو گذار نخواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی حفظ وحدت بین شیعه وسنی در این شهرستان را یكی ازمهمترین ظرفیت های تربت جام برشمرد كه باید به خوبی حفظ و تداوم یابد.

تفاهم نامه مرمت و بازسازی مزار شیخ احمد جامی با هدف احیاء، بهسازی و ساماندهی و آماده سازی مجموعه معماری مزار شیخ احمد جامی برای ثبت در فهرست جهانی یونسكو میان سازمان میراث فرهنگی و تولیت مزار امضا شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار