اداره کل مدیریت بحران مازندران با انتشار اطلاعیه ای از مسافران نوروزی خواست تا برای تغییرات جوی چند روز آینده از جمله کاهش دمای هوا و بارش باران و برف در این استان آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل مدیریت بحران مازندران با استناد به پیش بینی هواشناسی از مسافران نوروزی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر ، در جاده های ارتباطی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب رفت و آمد کنند.

احمدی افزود: بر ضرورت رعایت احتیاط لازم هنگام تردد در بستر و حریم رودخانه ها در زمان بارندگی تاکید کرد.

وی گفت : با توجه به پیش بینی بارش باران و برف بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه به مهمانان و مسافرین توصیه می شود برنامه بازگشت از سفر را به روزهای آخر موکول نکرده و زودتر به محل زندگی و شهر خود مراجعه کنند.

وی افزود : به علت احتمال بارش برف در مناطق سردسیر کوهستانی و لغزندگی جاده ها به کلیه مسافران توصیه می شود پوشاک گرم ، زنجیر چرخ و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

مدیریت بحران مازندران از دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها هم خواست تا هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

این مدیریت همچنین از مسافران و مجاوران خواسته است هنگام مواج بودن دریا از ماهیگیری و تردد شناوردهای سبک و تفریحی در دریا خودداری کند.

مدیریت بحران مازندران به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی هم توصیه کرد آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی بخصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی داشته باشند.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از امشب تا چهارشنبه یازدهم فروردین هوای استان ابری همراه با بارش پراکنده باران و رعد و برق و باد شدید خواهد بود و از روز پنجشنبه دوازدهم فروردین دور جدید بارش باران شدید همراه با کاهش دما در این استان شروع می شود.

بارش برف در مناطق کوهستانی ، اختلال در تردد خودروها و مواج شدن دریای خزر نیز دیگر پیش بینی های هواشناسی مازندران برای روزهای پایانی تعطیلات نوروزی بوده است.

هم اکنون نیز بارندگی در مناطق مختلف مازندران آغاز شده است ، نم نسبی هوا در مرکز استان حدود 90 درصد است و دمای هوا نیز به 14 درجه سانتی گراد رسیده که پیش بینی شده است در خنک ترین زمان شب به 10 درجه برسد.

انتها پیام/


برچسب ها: ساری ، هشدار ، مدیریت ، سیل ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار