فرماندار گچساران گفت: 275 هزار و 31 نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال و در بازه زمانی 26 اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین 95 در این شهرستان اقامت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،عبدالرحیم رحیمی افزود: در این مدت روزانه تعدادی گردشگر نوروزی برای گذراندن تعطیلات به شهرستان گچساران سفر کرده اند.
وی بیان کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیش از 109 هزار زائر دارای بیشترین آمار اقامت گردشگران از ابتدای تعطیلات نوروز 95 تاکنون در شهرستان گچساران بوده است.
رحیمی اظهار کرد: از مجموع 275 هزار و 31 میهمان نوروزی گچساران 58 هزار و 600 نفر در مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه این شهرستان اقامت داشته اند.
رحیمی اظهار کرد: در این مدت بیش از 33 هزار و 200 مسافر نوروزی در منطقه خیرآباد گچساران که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان است اقامت کردند.
وی عنوان کرد: گچساران با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از اوایل اسفند 94 خود را آماده حضور چشمگیر مسافرانی کرده که این شهر را برای مسافرت برگزیده اند.
فرماندار گچساران گفت: 40 واحد آموزشی در قالب 376 کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در شهرستان گچساران است.
پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران است
حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و مارین همه ساله میزبان هزاران نفر گردشگر نوروزی است.
800 هزار مسافر نوروزی سال گذشته از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران بازدید کردند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است
انتهای پیام / ف
برچسب ها: مسافر ، نوروزی ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.