ساری،

لذت خرید سوغات در بازارهای قدیمی مازندران

تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی است تا چند ساعتی از زرق و برق های فروشگاه های لوکس و گران قیمت فاصله بگیرید وسوغات سفرتان را امسال از بازار محلی مازندران خرید کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جمعه بازار شهر جویبار، شاید یکی از جالبترین بازارهای روزانه که در نقاط مختلف در شهرهای شمالی کشور برگزار می شود جمعه بازار شهر جویبار مهد کشتی در استان مازندران است.چ و ویژگی مهم این جمعه بازار محل مخصوصی است که در دل بازار به قسمت فروشندگان گوشت و کبابیها که انواع کباب و جگر و جغول بغول فروشی ها اختصاص داده شده است.

در این بازار و در این قسمت محلهایی برای نشستن افراد برای خوردن کباب در نظر گرفته شده است که به نوبه خود بسیار دیدنی است .

در جمعه بازار شهر جویبار انواع پرندگان زنده، میوه ،سبزی، پوشاک به فروش می رسد.

جویبار یکی از شهرهای استان مازندران و مرکز شهرستان جویبار است که از شمال به دریای خزر از جنوب به قائمشهر از شرق به ساری و از غرب به بابلسر محدود می‌شود.

جمعه بازار جویبار، بازاری تاریخی است که بصورت هفتگی هر جمعه برپا می شود.

این بازار در سراجکلا، نزدیکی سیاهرود و در کنار پل خشتی این شهر قرار دارد.

بازار آمل

بازار قديمی‌ آمل‌ كه‌ در مركز شهر آمل‌ قرار دارد.

سقف‌ مغازه‌های‌ اين‌ بازار با سفال‌ شيب‌دار برای ‌محافظت‌ از باران‌ و آفتاب‌ پوشيده‌ شده‌ است‌.

فضاهای‌ باز داخلی‌ آن‌ نيز بمنظور تشكيل‌ بازارهای‌ هفتگی‌ ايجادشده‌ است‌.

ساختار فضايی‌، عناصر معماری‌ و كالاهای‌ عرضه‌ شده‌ در بازار، كه‌ بيشتر از صنايع‌ دستی‌ ومحصولات‌ بومی‌ است‌ از جاذبه‌های‌ سياحتی‌ اين‌ شهر محسوب‌ می ‌شود.

بازار بابل

بازار قديمی‌ بابل‌ كه‌ به‌ پنجشنبه‌ بازار معروف‌ است‌، دارای معماری‌ بومی است و در محله‌ حصير فروشان‌ قرار دارد.

اين‌ بازاردر گذشته‌ يكی‌ از مراكز مهّم‌ فروش‌ حصير بود.

عرضه‌ و فروش انواع‌ كالاها و محصولات‌ محلی به‌ ويژه‌ انواع‌ صنايع‌ دستی‌ چوبی‌ و حصيری‌ در اين ‌بازار ديدنی‌ و جذاب‌ است‌.

بازارهای روز

در شهر مازندران‌ علاوه‌ بر بازارهای‌ دائمی‌، بازارهای‌ ديگری‌ نيز در يكی‌ از روزهای هفته‌ تشكيل‌ می ‌شوند كه‌ مهّم‌ترين‌ آن شنبه‌ بازار، در شهر خرم‌آباد تنكابن‌ است.

در اين‌ روز، جوراب‌، دستكش‌ پشمی، شير، پنير و ديگر محصولات‌ روستائيان‌ به‌ فروش‌ می ‌رسد.

يكشنبه‌ بازار، در شهر كياكلا از توابع‌ قائم‌ شهراست در اين‌روز مصنوعات‌ چوبی‌ و محصولات‌ كشاورزی‌ جهت‌ فروش‌ به‌ مشتريان‌ عرضه‌ می‌شود.

سه‌ شنبه‌ بازار، در زير پل‌ معروف‌ آمل‌، برپا می شود در اين‌ روز فرآورده‌های‌ كشاورزی‌، صنايع‌ دستی‌ و چوبی‌ به‌ فروش‌ می ‌رسد.

جمعه‌ بازار، در شهر امير كلا در ۵ كيلومتری‌ شمال‌ بابل‌ راه اندازی می شود دراين‌ روز فرآورده‌های‌ كشاورزی‌ و صنايع‌ دستی‌ بفروش‌ می ‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، بازار ، جویبار ، سنتی ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار