رئیس مرکز مدیریت راه های کهگیلویه و بویراحمد از کاهش حدود 75 درصدی تلفات انسانی در جاده های ارتباطی برون شهری این استان در موج نخست سفرهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سپهدار آسابه افزود: این در حالی است که میزان تردد خودروها در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد با افزایش 25 درصدی مواجه بوده است.
وی بیان کرد: از 27 اسفندماه 94 تا پنجم فروردین 95 تعداد 975 هزار و 352 وسیله نقلیه در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته اند.
آسابه اظهار کرد: از این تعداد خودرو بیش از 84 درصد سواری و مابقی نیز وسایل نقلیه سنگین شامل اتوبوس و مینی بوس بوده است.
وی عنوان کرد: در این مدت به طور متوسط در هر شبانه روز حدود 91 هزار، در هر ساعت سه هزار و 878 و در هر دقیقه نیز 63 وسیله نقلیه در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته است.
آسابه ابراز داشت: در ایام تعطیلات نوروز 95 بیش از 270 نیروی امدادی در قالب 22 راهدارخانه و 170 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده های ارتباطی برون شهری کهگیلویه و بویراحمد آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی این استان است.
وی افزود: حدود 40 اکیپ راهداری در این 22 راهدارخانه برای کاهش حوادث جاده ای به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
آسابه از بازگشایی جاده فرعی سی سخت - سمیرم (پادنا) پس از سه ماه مسدود شدن در ایام نوروز امسال خبر داد.
شش هزار و 548 کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 715 کیلومتر روستایی، یک هزار و 238 کیلومتر فرعی، 505 کیلومتر اصلی و 90 کیلومتر نیز بزرگراه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از 27 اسفندماه 94 تاکنون حدود 473 هزار و 279 نفر مسافر نوروزی در اقامتگاه های این استان اسکان یافتند.
به گفته محمود باقری این تعداد گردشگر نوروزی در یک هزار و 708 کلاس درس، 45 خانه مسافر، 11 هتل با 640 تخت، میهمانسراها و کمپینگ های اقامتی موقت چادری اقامت کرده اند.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از معدود استان های کشور است که دارای اقلیم و طبیعت چهارفصل است.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.