اقدامات توانبخشی در نوزادان کم شنوا تا قبل از 6 ماهگی بطور موثری در کاهش هزینه‌های توانبخشی سالهای آینده کودک و همچنین توسعه مهارت‌های زبانی کودکان کم شنوا نقش آفرینی می کند.

گیتی موللی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: امروزه تجهیزات پزشکی در برخی از بیمارستان‌های کشور در بدو تولد مشکلات شنوایی نوزادان را غربالگری می کند.

وی در ادامه اقدامات مداخله شنوایی‌شناسی، شنوایی سنجی و... را از نقطه قوت برخی بیمارستان‌ها بر شمرد و افزود:امیدواریم با تربیت کارشناسان مجرب در بیمارستان های کشور، شاهد کاهش آسیب‌های روانی این کودکان، خانواده‌ها و حتی عموم جامعه باشیم و بتوانیم استعدادهای نهفته این کودکان را شکوفا کنیم.

موللی زبان را پل ارتباطی انسان‌ها در جوامع دانست و از تصویب و اجرای برنامه‌های غربالگری شنوایی نوزادان در کشورهای توسعه یافته خبر داد و گفت:امیدواریم در کشور ما نیز نظام سلامت با شعار عدالت در سلامت گام ارزنده‌ای برای اجرای برنامه‌های غربالگری شنوایی نوزادان پیش از ترخیص مادر از بیمارستان بر دارد.

وی کاهش هزینه درمان در خانواده‌های دارای کودکان کم شنوا و ناشنوا با اقدامات به موقع توانبخشی را امری واضح عنوان کرد و گفت:امیدواریم بزودی بتوانیم با آگاه‌سازی مردم از خدمات توانبخشی شاهد جامعه‌ای سلامت و به دور از معضلات اقتصادی در درمان و آسیب‌های روانی ناشی بیماری های گوناگون باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.