مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه از بازدید بیش از 15 هزار مسافر نوروزی از تاسیسات سد و نیروگاه کرخه از دوم فروردین تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون صالحی فر سد کرخه را یکی از بزرگ ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه معرفی کرد و گفت: این سد بر رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده است.

وی افزود: کرخه با تاجی به طول ۳ هزار و 30 متر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه بزرگ ترین سد تاریخ ایران و با حجم مخزنی به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران را پدید آورده است.

صالحی فر اظهار داشت: تمهیدات و تدابیر لازم با هماهنگی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و مسوولان شهرستان برای رفاه مسافران نوروزی برای بازدید از سد و نیروگاه کرخه انجام شده است.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه یادآور شد: تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از 40 هزار مسافر و کاروان راهیان نور از جاذبه های سد و نیروگاه کرخه در شمال خوزستان دیدن نمودند.

گفتنی است سد و نیروگاه کرخه تا دوازدهم فروردین ماه پذیرای علاقه مندان است و بروشورهایی نیز آماده شده و در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.