مسئول کميته اطلاع‌رساني قرارگاه مرکزي اردوهاي جهادي از اعزام 170 گروه جهادي به مناطق محروم خوزستان از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز، فرشاد عالي اظهار کرد: 110 گروه جهادي از 10 استان کشور و 60 گروه جهادي از درون استان  تا 20 فروردين به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.
وي با بيان اين‌که 9 هزار نفر در جريان اردوهاي جهادي در مناطق محروم به ارائه خدمات مختلف مي‌پردازند، تصريح کرد: گروه‌هاي جهادي به شهرستان‌هاي خرمشهر، آبادان، هويزه، ايذه،باغملک، کارون، دشت آزادگان و ساير نقاط محروم استان اعزام مي‌شوند.
مسئول کميته اطلاع‌رساني قرارگاه مرکزي اردوهاي جهادي هدف از برگزاري اين اردوها
را تکامل و خودسازي جهادگران و خدمات‌رساني به مناطق محروم دانست و خاطرنشان کرد: گروه‌هاي جهادي در زمينه‌هاي عمراني، بهداشت، درمان و پزشکي، اشتغال‌زايي، آموزشي و ... خدمات خود را ارائه مي‌کنند.
 
عالي عنوان کرد: اين گروه‌ها از اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجويان، دانش‌آموزان، فارغ‌التحصيلان، زوج‌هاي جوان و ديگر گروه‌هاي سني از هر طيف اجتماعي هستند.
وي درباره تأثيرات برگزاري اردوهاي جهادي، گفت: آشنايي با ظرفيت‌هاي موجود منطقه مي‌تواند فعاليت‌هاي توسعه در استان را موجب شود که در برگزاري اين اردوها مورد توجه قرار مي‌گيرد؛ براي مثال بسياري از توليدات و محصولات خرمايي استان هدررفت دارند در حالي‌که با استفاده از صنايع تکميلي و تبديلي مي‌توانند جايگزيني براي اقتصاد نفت در استان باشند. همچنين با توجه به کشوري بودن اين اردوها، قرابت بين فرهنگ‌هاي مختلف از ديگر اثرات اردوهاي جهادي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.