تشی از خانواده خارپشت‌ها به دلیل پرتاب خار در هنگام دفاع مقابل دشمن نماد فدراسیون تیروکمان قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر محیط‌زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان کشور برای جلوگیری از انقراض برخی گونه‌های حیوانی برای هر فدراسیون یک نماد انتخاب کرده است و گونه حیوانی تشی برای فدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب شد و در این جا به برخی از ویژگی‌های این حیوان و انتخاب آن برای فدراسیون تیروکمان می‌پردازیم.

تشی به تعدادی از جوندگان با جثه کوچک تا متوسط با زیر راسته تشی شکلان گفته می‌شود که دارای پوشش خاردار بر پشت خود هستند و از آن برای دفاع در برابر مهاجمان بهره می‌گیرند، این گروه پستانداران به دو گروه عمده تشی‌های برقدیم و تشی‌های برجدید تقسیم می‌شوند.
در ایران نام تشی اغلب به تشی هندی گفته می‌شود که بزرگترین پستاندار جونده این کشور به شمار می‌آید.

تشی پرخارترین جانور جونده است که نام علمی آن به خوک پرخار مشهور است 24 نوع جوجه تیغی وجود دارد این حیوان لقمه آسانی برای شکار نیست خارپشت‌هایی که در آمریکای شمالی و جنوبی یافت شده‌اند بالا رونده‌های خوبی هستند و زمان بیشتری را بر روی درختان سیر می‌کنند.

حیوان تشی به این دلیل برای فدراسیون تیروکمان انتخاب شده است که این حیوان در هنگام دفاع از خود مقابل دشمن خارهایی را از پشت خودش پرتاب می‌کند و ورزش تیروکمان نیز به دلیل ویژگی‌ پرتاب تیر به عنوان نماد این حیوان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار