معرفی 2 زوج ورزشکار رشته تیروکمان

ضایعه نخاعی و شرایط خاص یکی از دلایل ازدواج زهرا نعمتی پرچمدار المپیک 2016 و رهام شهابی پور بود.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رهام شهابی پور متولد 1358 از کرمان در رشته تیر و کمان است که در سال 91 با زهرا نعمتی که وی نیز در همین رشته فعالیت می کنند ازدواج کرده است.  
 
شهابی پور در سال 1387 رشته تیر و کمان را آغاز کرد، است و در سال 88 به اردوی تیم ملی جانبازان دعوت و موفق شد یک مدال نقره تیمی جهانی جمهوری جک، یک مدال نقره تیمی و یک مدال برنز رقابت‌های آسیایی گوانجو چین در سال 2010 و همچنین یک مدال نقره تیمی 2012 جمهوری چک، یک مدال برنز تیمی مسابقه جهانی تایلند در سال 2013 یک مدال انفرادی و یک مدال نقره تیمی در سال 2015 مسابقات قهرمان جوانان را کسب کند.
 
بهترین اتفاق زندگیم آشنایی و ازدواج با هم رشته ام بود
 
آشنایی با همسرم (زهرا نعمتی) از انجمن ضایعه نخاعی در سال 1387 آغاز شد که همراه با فعالیت ورزشی توام بود و هر دو با هم تیر و کمان را آغاز و تا سال 91 که ازدواج کردیم.  
 
وی در ادامه بیان کرد: همه زندگی‌های مشترک دارای چالش‌ها و مشکلاتی است ولی اگر دو نفر در یک زمینه فعالیت کنند می‌توانند با درک همدیگر مشکلات را از بین ببرند و حتی اجازه نمی‌دهند برنامه کاری تاثیر منفی در زندگی مشترک آنها بگذارد.  
 
البته چالش ها به همان اندازه بیشتر است چرا که ممکن است در طول روز 8 یا 7 ساعت تمرین باشد ولی همین درک متقابل زندگی را شیرین تری کند و ازدواج بهترین اتفاق زندگیم است.  
 
شهابی پور با اشاره به محاسن ازدواج های ورزشکاری گفت: با وجود معایب و مشکلاتی که وجود دارد اما محاسن ازدواج بین ورزشکاران بیشتر است زیرا با همکاری و همفکری بسیاری از مشکلات قابل حل است زمانی که دو نفر هدفشان، مسیرشان را بر روی یک نقطه ثابت قرار دهند بهتر می‌توانند برای آن مسیر و هدف حرکت و تلاش کنند.  
 
شرایط خاص هر دو علت ازدواج بود  
 
وی خاطر نشان کرد: در بحث ازدواج با زهرا نعمتی هر دو شرایط جسمی خاصی داشتیم و نیاز به بررسی بیشتر بود باید برای حل مشکل همه جوانب کار را می‌سنجیدیم به علت اینکه در کشور ما امکانات و شرایط به گونه‌ای نیست که معلولین به راحتی در جامعه ظاهر شوند و نمی‌توانند به صورت مستقل کاری انجام دهند باید همه مسائل و شرایط سنجیده می‌شد که به نتیجه نهایی تصمیم‌ها برای ازدواج بود.
 
ملی پوش تیر و کمان برای جوانان و ورزشکار که می‌خواهند ازدواج کنند توصیه کرد نوع نگرش و همکار بودن و نزدیک بودن تفکرات و در نظر گرفتن بعضی رفتارهای اجتماعی و کاری،‌هم جهت بودن و هم هدف بودن باید با درک متقابل باشد و جوانب کار را در نظر بگیرند و در سال 2010 در پارالمپیک موفق به جابجایی رکورد جهان در جمهوری چک شود مدال طلا را به گردن انداخت.  
 
از مهم ترین مدال های پارالمپیکی‌های زهرا نعمتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
مدال طلا مسابقات 2011 ایتالیا   
مدال طلا مسابقات 2013 تایلند   
مدال طلا مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی   
مدال طلا مسابقات 2015 تایلند  
 
کسب سهمیه المپیک 2016 ریو برای نخستین بار در طول تاریخ کشور  
 
عناوین ورزشی کسب شده  
 
انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار دنیا در 2013   
انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار آسیایی 2013   
انتخاب به عنوان سفیر صلح سازمان ملل   
انتخاب جمله وی (ورزش بهترین راه شکست معلولیت است) به عنوان بهترین جمله.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار