ورزش کریکت برای اولین بار در دوره حکمرانی ساکسون‌ها در انگلیس رواج پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  ورزش کریکت سابقه طولانی در جهان دارد این بازی در آغاز دوره حکمرانی ساکسون‌ها و نورمن‌ها در مناطق جنوب شرق انگلیس رواج یافت.

بازی کریکت برای اولین بار در سال 1550 میان بچه‌های محلی در مناطق کینتا، سوسکس و شری انگلستان توسعه پیدا کرد.

در اوایل قرن 17 میلادی این ورزش میان بزرگسالان رواج یافت.

اولین مسابقه رسمی کریکت در جریان جنگ‌های داخلی انگلیس در سال 1960 میلادی برگزار شد با ختم جنگ‌های داخلی این کشور و شروع دوره بازسازی بازی کریکت به یک ورزش رسمی و حرفه‌ای تبدیل شد و مورد توجه خاندان اشراف قرار گرفت.

اولین کمپ رسمی کریکت لندن در سال 1700 بنیانگذاری شد ولی تا سال 1722 از چگونگی فعالیت‌های آن گزارشات رسمی منتشر نمی‌شد قرن 18 را می‌توان اوج گسترش این بازی در انگلیس قلمداد کرد.

بازی کریکت در این قرن به یک بازی ملی تبدیل شد و سیر و سیاحت و رفت و آمدهای تجاری این ورزش را به سرزمین‌های آمریکا شمالی برد.

در جریان قرن 18 کریکت بازان مشهور ظهور کردند که مشهورترین آنها و پیام بیدل، توماس ویمارک، دیوید هاریس بودند.

در قرن 18 بازی کریکت تنها به مردان منحصر نماند و خانم‌ها نیز به آن روی آوردند اولین بازی رسمی میان تیم‌های کریکت‌ زنان شهر براملی و همبیلدون روز جمعه 26 جولای 1745 برگزار شد.

کریکت دو نوع جام جهانی دارد که به جام جهانی 20 آوره و جام جهانی 50 آوره موسوم است.

مسابقات جام جهانی 20 آوره هر دو سال یک بار برگزار می‌شود در سال 2007 هند قهرمان شد اما بعد فدراسیون جهانی تصمیم گرفت که مسابقات در سال‌های زوج برگزار شود این مسابقات در سال 2008 نیز برگزار شد که پاکستان قهرمان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار