در این مطلب می خواهیم اسامی 15 مرد افسانه ای تاریخ باشگاه چلسی را با یکدیگر مرور کنیم.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنياى ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، بازیکنان افسانه ای بی شماری در رقم زدن تاریخچه ای با شکوه برای باشگاه چلسی نقش آفرینی کرده‌اند.

برای اینکه جزء بازیکنان افسانه ای یک باشگاه به حساب بیایند، تنها یک بازیکن خوب بودن کافی نیست، بلکه باید محبوب هواداران باشید، به فرمانده ای برای سایر بازیکنان تبدیل شوید و بازیکنی کلیدی در دستیابی به افتخارات اروپایی محسوب شوید. 15 مرد افسانه ای تاریخ آبی‌های لندنی که موفق به کسب همه این افتخارات شده‌اند عبارتند از:

1-جیانفرانکو زولا: او در 297 بازی توانست 80 گل به ثمر برساند در طول دوران حرفه ای خود در استمفوردبریج، جیانفرانکو محبوب هواداران بود و توانست خود را در دل هواداران جا کند. توانایی‌های زولا در زمین از نظر کلودیو رانیری پنهان نماند و پس از گل زیبایی که جیانفرانکو در سال 2002 به ثمر رساند، راینری اعلام کرد: جیانفرانکو هر چیزی را امتحان می کند، زیرا او یک جادوگر است و کار جادوگر چیزی جز امتحان کردن نیست.

2-پیتراوسگود: عملکرد درخشان اوسگود در جام حذفی سال 1969-70 توجه همگان را به خود جلب کرد، در طول 10 سال حضور در تیم چلسی و 279 بازی برای این باشگاه، اوسگود 103 گل به ثمر رساند، افسانه ای بودن او تنها به تعداد گل های به ثمر رسانده محدود نمی شود، بلکه نحوه به ثمر رساندن آن گلهاست که اوسگود را تبدیل به قهرمان فراموش نشدنی چلسی کرده است.

3-بابی تامبلینگ: او با 202 گل به ثمر رسانده در 370 بازی و به ثمر رساندن 5 گل تنها در یک بازی آن هم در برابر آستون ویلا، رکورددار بیشترین گل زده در طول تاریخ باشگاه چلسی است. توانایی های تامبلینگ در مقابل دروازه، از او یک قهرمان مثال زدنی ساخته است.

4-جان تری: کاپیتان تری که در یکی از بهترین دوران تاریخ این باشگاه، فرمانده آبی ها بود، توانست در طول 13 سال، 11 بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد، دفاع سر سختانه و توانایی او در به ثمر رساندن گل به ضربه سر، همواره یک نگرانی اساسی برای تیم های حریف محسوب می شد.

5-پیتر بونتی: در طول 20 سال حضور در تیم چلسی، پیتر بونتیدر 600 مسابقه سنگربان شماره یک آبی ها بود، پیتر بونتی با نام مستعار"گربه" یکی از بهترین سنگربانان تاریخ فوتبال جهان به شمار می رود و در ردیف اسطوره های باشگاه چلسی جای می گیرد.

6-فرانک لمپارد: ستاره ای با کارنامه درخشان که در طول 11 سال حضور در استمفوردبریج، 10 بار جام قهرمانی را بالای سر بدره است و 172 گل به ثمر رسانده و نیز 110 پاس گل از وسط زمین بازی را در کارنامه خود به ثبت رسانه است، او جزء لاینفک بهترین دوران تاریخ باشگاه چلسی بوده است.

7-کری دیکسون:در طول نه سال حضور در تیم چلسی، کری دیکسون در 420 مسابقه برای این تیم به میدان رفت و 193 گل به ثمر رساند، او از این نظر دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه به شمار می رود، در فصل 1989-90کری دیکسون با هفت‌تریک مقابل میلوال در روز پایانی توانست آبی پوشان را به جایگاه پنجم لیگ برتر انگلیس برساند که این جایگاه، بالاترین رتبه تیم چلسی در طول 20 سال بود، توانایی های دیکسون در مقابل دروازه موجب شد که او محبوب دل هواداران و بازیکن افسانه ای چلسی شود.

8-ران هریس: در دهه های 60 و 70، ران هریس ستاره درخشان آبی پوشان بود، هریس که به هلی کوپتر معروف بود، 795 بار حضور در ترکیب تیم چلسی از این نظر رکورددار با حساب می آید و بیشترین میزان  حضور در تاریخ این باشگاه را به نام خود ثبت کرده است، تکل‌های خشن و دفاع سرسختانه از ویژگی های اصلی فوتبال او بود و موجب شد که چلسی با کمک او در طول 19 سال حضورش در این تیم، سه بار جام قهرمانی را از آن خود کند.

9- دنیس وایز: او نمونه واقعی ثبات و عزم و اراده در زمین بازی بود و قامت کوچک او باعث می شد که مانند یک موشک به نظر برسد، او در طول دوران حضور خود در چلسی توانسته است 6 بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد که از جمله آنها می توان به دو بار قهرمانی در جام حذفی انگلیس و یک بار قهرمانی در لیگ برتر جزیره اشاره کرد.

10- تری ونه بلز: در اوایل دهه 60،‌ونه بلز در روز پایانی رقابت های قهرمانی لیگ برتر، گلزنی کرد و باعث پیروزی ودر نهایت قهرمانی تیم خود شد، او تنها یک عنوان قهرمانی در جام حذفی انگلیس را از دست داد، تری ونه بلز در طول 6 سال حضور خود در باشگاه چلسی، 26 گل به ثمر رساند. او پس از پایان دوران فوتبالی خود، به یک مدیر موفق برای تیم ملی انگلستان تبدیل شد و " سه شیرها" توانستند در یورو 1996جایگاه سوم را به دست آورند، این مسئله به میزان محبوبیت این بازیکن افسانه ای انگلستان کمک قابل توجهی کرد.

11-روبرتو دی متئو: در طی 6 سال حضور در جمع آبی پوشان لندنی، این هافبک ایتالیایی چلسی را به دو بار قهرمانی در جام حذفی انگلستان رساند، او فینال هر دو بازی گل پیروزی بخش را برای تیم خود به ثمر رساند که یکی از آن گلها، سریع ترین گل تاریخ جام حذفی( ثانیه 43) لقب گرفت، بی شک، وی از بهترین بازیکنان چلسی به شمار می رود.

12-استیو کلارک: او از اواخر دهه 80 تا اواخر دهه 90، به مدت 11 سال در چلسی حضور داشت و 330 بار برای چلسی به میدان رفت، او بهترین مدافع راست در تاریخ باشگاه چلسی به حساب می آید و در دستیابی تیم چلسی به 4 عنوان قهرمانی نقش بسزایی ایفا کرده است.

13-پت نوین: در دهه 80 مهارت و سرعت پت نوین در تیم چلسی بی رقیب بود او دو بار به عنوان بازیکن سال باشگاه چلسی برگزیده شد، بازی بسیار جذاب و توانایی های او در خلق موقعیت های گلزنی از او یک بازیکن محبوب ساخت.

14-مارسل دیسیلی: او پیش از پیوست به چلسی، قهرمانی های گوناگون را تجربه کرده بود، دیسیلی قهرمانی با تیم های مارسی و میلان در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد،وی همچنین با فرانسه قهرمان جام جهانی شده است، پس از پیوست به جمع آبی پوشان، دیسیلی کاپیتان تیم شد و بلافاصله تاثیر حضور خود را به اثبات رساند، چرا که تیم چلسی توانست در سوپر جام یوفا، جام حذفی انگلستان و جام خیریه این کشور پیروز میدان شود، زوج او و فرانک لبوف در پست دفاع میانی، یکی از بهترین زوج ها در تاریخ باشگاه چلسی بوده است، مارسل دیسیلی درست پیش از دوران پرافتخار خوزه مورینیو با تیم چلسی، این باشگاه را ترک کرده بود.

15- خوزه مورینیو: او که سه فصل کامل در باشگاه چلسی حضور داشت، به موفق ترین سرمربی تاریخ این باشگاه تبدیل شد زیرا توانست 6 بار جام قهرمانی را برای آبی پوشان به ارمغان بیاورد، دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر، دو بار قهرمانی در جام حذفی انگلیس و یک بار قهرمانی در جام خیریه انگلستان از دستاوردهای آقای خاص به شمار می روند، علاوه بر این مورینیو دو بار نیز جایزه سرمربی سال لیگ برتر انگلستان را به خود اختصاص داده است، او با تیم چلسی نتوانست به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند، در حالی که در سایر باشگاه‌هایی که سمت سرمربیگری را بر عهده داشت، توانست به این افتخار نایل شود، در هر صورت، حضور مرد پرتغالی در استمفوردبریج سبب شد که آبی پوشان لندنی به یکی از تیم های قدرتمند لیگ جزیره تبدیل شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار