اوکراین، تیم جوان و با تجربه‌ای که تلاش می‌کند در مسابقات یورو 2016 شگفتی خلق کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال اوکراین که پس از کسب 19 امتیاز در گروه C رقابت‌های مقدماتی یورو 2016 در رده سوم قرار گرفت و راهی پلی آف شد، شاگردان میخائیل فومنکو موفق شدند در این مرحله به پیروزی برسند و راهی فرانسه شوند.

حال رده بیست و هفتم رده بندی فیفا که در فوریه 2007 جز 11 تیم برتر رده بندی فیفا محسوب می‌شد در صدد آن است تا با هدایت فامنکو بتوانند پس از صعود از مرحله گروهی راهی مرحله حذفی شوند.

فدراسیون فوتبال این کشور در سال 1991 تاسیس شد و یک سال بعد به  عضویت رسمی فیفا در آمد.

آن‌ها در 29 آؤریل 1992 در نخستین بازی تاریخ‌شا به مصاف مجارستان رفتند و در پایان با نتیجه 3 بر یک متحمل شکست شدند.

زرد پوشان قاره سبز در پنج دوره گذشته جام جهانی تنها یک بار به این مسابقات صعود کردند و در همان جام جهانی نیز موفق شدند به جمع هفت تیم برتر این مسابقات راه پیدا  کنند.

در رقابت‌های یورو نیز آن‌ها هرگز موفق به صعود به  مرحله پایانی نشدند و تنها در سال 2012 و به لطف میزبانی موفق شدند برای نخستین بار طعم حضور در یورو را بچشند.

شاگردان اولد بلوفین در آن مسابقات با سوئد، انگلستان و فرانسه هم گروه شدند و با پیروزی مقابل یاران ابراهیموویچ و 2 شکست مقابل سه شیرها و فرانسه از گروه حذف شدند.

حال یاران آناتولی تیموشوک در صدد آن هستند تا بتوانند نتایج ضعیف شان را در یورو جبران کنند و بتوانند برای اولین طعم حضور در مرحله حذفی این مسابقات را بچشند.

برنامه بازی‌ها تیم ملی اوکراین به شرح زیر است:
ابتدا در 12 ژوئن این تیم به مصاف آلمان می‌رود و پس از 4 روز، زرد پوشان در ورزشگاه المپیک لیون به مصاف ایرلند شمالی می‌روند و سرانجام شاگردان میخائیل فومنکو در سومین دیدارشان به مصاف لهستان می‌روند.

از ستاره‌های تیم ملی اوکراین در یورو 2016 فرانسه می‌توان به آرتم کداونس مهاجم 26 ساله تیم اشتوتگارت آلمان، کوئوپلینکا هافبک 26 ساله سویا و بویکو دروازه بان بشیکتاش اشاره کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار