فاینشنال تایمز گزارش داد؛

عربستان آماده توافق فریز نفتی بدون حضور تهران

رژیم سعودی آمده پیوستن به توافق فریز نفتی بدون حضور ایران است.

عربستان آماده توافق فریز نفتی بدون حضور تهرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فاینشنال تایمز،  یک مقام مسئول در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)  که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: عربستان آماده پیوستن به توافق فریز نفتی(تثبیت تولید) در نشست ماه آینده بدون حضور ایران است.

این مقام افزود: نوعی اجماع میان طیف گسترده ای از کشورهای تولید کننده برای پیشبرد برنامه تثبیت تولید وجود دارد، از این رو چرا باید این موضوع را به ایران منوط کنیم؟

وی تاکید کرد: نیاز به بهبود اوضاع اقتصادی، انگیزه اصلی کشورهای تولید کننده نفت برای پیوستن به مذاکرات با هدف حمایت از قیمت هایی است که اخیرا تا حد زیادی کاهش یافته است.

این مقام پیش بینی کرد تا پایان سال جاری میلادی همزمان با کاهش عرضه نفت خام، قیمت ها تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

این مقام مسئول در سازمان اوپک همچنین گفت که نقش روسیه در مذاکره با تولیدکنندگان داخل اوپک، نقشی پیشتاز بوده است. وی افزود: روابط میان ریاض و مسکو اخیرا شاهد نوعی بهبودی است.

نشست درباره توافق فریز نفتی قرار است ماه آینده در دوحه قطر برگزار شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
سلام . اولا ما با اعتماد ، خوشبین بودن ، توکل و اطمینان به خداوند هر کاری را انجام میدهیم . به هم‌پیمانان خود احترام می‌گذاریم و هر جا که کمک بخواهند کمکشان میکنیم و هرجا که لازم باشد کمک میگیریم ، اما بجزء به خداوند به کسی دل نمیبندیم و بدانید اگر بخاطر حمایت از دوستانمان نبود کاری به سر عربستان ( ال سعود ) و امریکا در می اوردیم که روزی صد بار بگویند غلط کردیم . شما فکر کرده اید اگر اینها تحریم میکنند ما نمی توانیم کار انجام دهیم ?یا اگر تولید خود را افزایش دهند نمی شود کاری کرد ? و یا بدون ایران قیمت نفت را فریز کنند و یا هر غلطی دیگر بکنند ما نمی توانیم توی دهانشان بزنیم ? ما اهل منطق هستیم نه اهل موشک ؛ موشکهایمان برای دفاع در مقابل حمله نظامی است و قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم . بخدا قسم هر کس که راه مستقیم اسلام را در پیش بگیرد و از چراغهای هدایت ( معصومین ع ) به عنوان راهنما استفاده کند تمام مکرهای عالم را خداوند به او یاد میدهد . حالا هر نقشه که می خواهند بکشند باکی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
این آل سعود خیلی از کشور ما کینه به دل داره
به قول شهید بهشتی
آل سقوط از دست ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
دلشون موشک میخواد.باید خودمونو از لحاظ نظامی با کمک روسیه تقویت کنیم بعدش حمله کنیم بدجور این روزا تنشون میخاره.
آخرین اخبار