رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: موزه باستان شناسی یاسوج در ایام تعطیلات نوروز 95 باز بوده و آماده پذیرش و بازدید مسافران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمد حسین زاده  افزود: ساعات بازدید از موزه باستان شناسی یاسوج در ایام تعطیلات نوروز 95 صبح ها از 9 تا 12 ظهر و عصرها نیز از 14 تا 18 خواهد بود.
وی بیان کرد: بازدید از موزه باستان شناسی یاسوج تا 15 فروردین 95 به طور ویژه و همه روزه ادامه دارد.
حسین زاده اظهار کرد: علاوه بر موزه باستان شناسی یاسوج تپه طلایی دشتروم بویراحمد، تپه تل خسرو یاسوج و تپه گنجه ای کهنه بویراحمد از تپه های منحصر به فرد تاریخی کهگیلویه و بویراحمد هستند که آماده پذیرش و بازدید گردشگران نوروزی و علاقه مندان به تاریخ و هویت این استان است.
وی عنوان کرد: مسئولان، کارکنان و کارشناسان اداره میراث فرهنگی بویراحمد آمادگی کامل دارند علاوه بر معرفی آثار تاریخی موزه باستان شناسی یاسوج و این شهرستان اقدام به هدایت و راهنمایی گردشگران نوروزی در تپه های تاریخی شهرستان کنند.
موزه باستان شناسی یاسوج که تنها موزه کهگیلویه و بویراحمد است در سال 80 به مساحت 130 مترمربع در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد واقع در خیابان گلستان چهار این شهر افتتاح شد.
هم اکنون 300 اثر تاریخی مربوط به دوره های مختلف در موزه باستان شناسی یاسوج نگهداری می شود که یکی از شاخص ترین آنها تابوت سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده که در کشور منحصر به فرد است
انتهای پیام / ف
برچسب ها: موزه ، تعطیلات ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.