معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم از جایگزین شدن برگه‌های جریمه ارشادی به جای برگه‌های جریمه در این استان در نوروز 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛احمد صادقی با بیان اینکه امسال در ایام نوروز پلیس با همکاری جمعیت هلال احمر برای نخستین بار در کشور اقدام به ایجاد پایگاه مشترک امنیت و سلامت در ابتدای ورودی استان مقدس قم کرده است، افزود: در این پایگاه مشترک هم اقدامات مشاوره‌ای توسط پلیس و هم اقدامات امداد و نجات و راهنمایی زائران توسط هلال احمر در چند غرفه ارائه می‌شود و پلیس و هلال احمر توانسته‌اند همدلی و هم‌زبانی را به اوج خود رسانده و مطلع ایجاد همکاری تنگاتنگ بین دستگاهی باشند.

وی گفت: اقدامات فرهنگی، تبلیغی و آموزشی پلیس امسال رنگ و بوی دیگری دارد.

صادقی ادامه داد: بیش از 100 هزار نشریه، نقشه، بروشور و تراکت‌های آموزش همگانی با رویکرد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی به عموم مسافران نوروزی آماده شده و در مداخل ورودی استان مقدس قم توزیع می‌شود، همچنین تعداد زیادی بسته‌های فرهنگی نیز آماده و در بین مسافران توزیع شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ما به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم، تصریح کرد: تعداد 5 هزار برگ جریمه ارشادی که محتوای آن تبریک سال نو و صلوات بر محمد و آل محمد است به چاپ رسیده که تصویر آن با اصل برگه جریمه تفاوتی ندارد و پلیس خودروهای متخلف را در استان قم بدین شکل به‌صورت نمادین مورد تذکر قرار می‌دهد و به ازای جریمه هدیه صلوات را جایگزین کرده‌ایم تا کام مسافرین نوروزی واردشده به استان تلخ نشود.

وی همچنین از نصب بیش از 100 بنر در استان قم با محتوای آموزشی، ترافیکی و پیشگیری از انواع جرائم خبر داد و گفت: این بنرها با رویکرد پیشگیری از سرقت، بدحجابی و هشدارهای پلیس چاپ و نصب شده تا مردم عزیز به قوانین و مقررات و نظم و قانون‌مداری دقت بیشتری داشته و در دام افراد سودجو نیفتند.

صادقی ضمن تأکید بر همکاری مردم با پلیس تأکید کرد: با توجه به شعار امسال پلیس با عنوان «پلیس و مردم، نظم و قانون مداری و نشاط بهاری»، رکن اساسی نشاط را در بهار امسال حلقه اتصال پلیس و مردم دانست و اضافه کرد: چنانچه هم‌وطنان از هرگونه شتاب‌زدگی، پرهیز کرده و به قوانین و نظم در جامعه پایبند باشند یک بهار پرنشاط را تجربه خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار