طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های فرهنگی که ویژه تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برپایی 27 خیمه معرفت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در استان سمنان خبر داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فردگفت: خیمه‌های معرفت باهدف ترویج شعائر اسلامی، پاسخ به مسائل شرعی، آشنایی کودکان با آموزه‌های دین مبین اسلام و بازی و سرگرمی‌های سالم و آموزنده طی چند سال اخیر در برنامه‌های ویژه و طرح‌های سراسری بر پا می‌شوند.
وی افزود: یکی از بخش‌های این خیمه‌ها، غرفه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی است و روحانیون اعزامی از قم و روحانیون بومی در این غرفه‌ها پاسخگوی مشکلات و سؤالات شرعی مراجعان خواهند بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: غرفه کودکانه یکی دیگر از قسمت‌هایی است که در خیمه‌های معرفت پیش‌بینی شده است.
وی عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی مانند «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، «نقاشی بکش، جایزه بگیر» و بیان قصه‌هایی از سیره زندگی اهل‌بیت و پیامبران در این غرفه‌ها توسط روحانیون متخصص و دوره‌دیده برگزار می‌شود.
سلیمانی‌فرد افزود: یکی دیگر از بخش‌های خیمه معرفت، غرفه چند رسانه‌ایست که در آن با پخش کلیپ جوانان و نوجوانان با مسائل مختلف روز آشنا می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در خیمه‌های معرفت شده و شاهد حضور اقشار مختلف در این خیمه‌ها هستیم.
طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی است که طی سال‌های اخیر ویژه تعطیلات نوروز توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، همزمان با سایر استان‌ها برگزار می‌شود و امسال برای ششمین سال از 28 اسفندماه سال 1394 آغاز شده و تا 14 فروردین‌ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.