کارشناس محیط طبیعی گفت: در روز طبیعت مراقبت تنوع زیستی و گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فرد مناطق باشیم و بوته‌های گیاهی را از ریشه برداشت نکنیم.

به مناسبت انس با طبیعت، انقراض تنوع زیستی می‌آفریند.دلاور نجفی کارشناس منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روز طبیعت و اهمیت رفتار مردم در این روز اظهار داشت: از آنجایی که در روز طبیعت هموطنان پارک‌های درون‌شهری یا اماکن طبیعی خارج از محدوده شهر را برای گذران این روز انتخاب می‌کنند باید مراقبت تنوع زیستی باشند.

وی ادامه داد: ممکن است گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فردی در آن منطقه وجود داشته باشد که با سهل‌انگاری و یا برداشت آن گیاه از ریشه باعث تخریب زیستگاه و انقراض آن گونه شویم.

کارشناس محیط طبیعی تأکید کرد: به دلیل گرمایش زمین و فرا رسیدن زودهنگام فصل گرما، مراتع و طبیعت مستعد آتش‌سوزی است، بنابراین تا حد ممکن  از تهیه و طبخ غذا با روشن کردن آتش جلوگیری کرده و یا در صورت تحقق این امر از خاموش شدن حتمی آن مطمئن شوند.

نجفی در خصوص گونه‌های گیاهی پارک‌های درون‌شهری تصریح کرد: در پارک‌های درون‌شهری تهران از جمله لویزان، پردیسان و خلیج فارس، لا به لای درخت‌‌های دست کاشت بسیاری از گونه‌های طبیعی به شکل خودرو رشد کرده‌اند که آنها بازمانده گونه‌های طبیعی تهران هستند.

وی ادامه داد: از تنها بازمانده گونه‌های  طبیعی تهران که در لابه‌لای درختان  دست‌کاشت رشد کرده مراقبت کنیم و در روز انس با طبیعت با از بین بردن زیستگاه‌های آنها باعث انقراضشان نشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار