رابر یکی از شهرستان های کوهستانی استان کرمان است که از آب و هوای خوبی برخوردار بوده و به شهر سرسبزی وزیبایی خدا داد در کرمان مشهور است.

به گزاش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رابر به راه بریدن، طی کردن و پیمودن راه نام گرفته و ساکنان اولیه این شهرستان برای رسیدن به این محل مجبور شده‌اند تعداد زیادی از درختان جنگلی را ببرند و راهی برای رسیدن به این منطقه ایجاد نمایند.
آب و هوا
شهر رابر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه‌های مرتفع و نیز ارتفاع بالا از سطح دریا معتدل و کوهستانی است. رابر تابستان‌های کوتاه و خنک و زمستان‌های سردی دارد. مناطق دیدنی تل کوشک، چشمه عروس ،روستای دیدنی سیه بنوئیه غار مموشا و آبشارهای دیمموئیه وپسله ودرخت توت ۴۰۰ ساله وقلهٔ دیمموئیه است، رودخانه باغ خواجه حسن،گردودره کار ، بندر هنزا و تخت سر تشتک، مقبره امامزاده سید مرتضی و شاه مرتضی،تنگل هونی، آبشارهای آبسر، عشق آباد و گرموئیه ،عشق آباد، دارنجان، تزرج، جواران، قدرودخانه(شیب تلی) و بنه سوخته از مناطق دیدنی این شهرستان به شمار می رود. صنایع و معادن در آینده‌ای نزدیک با بهره‌برداری از صنایع مس درالو و بندر هنزا شهرستان رابر و سد صفا رود چهرهٔ دیگری به خود می‌گیرد. اقتصاد رابر بر پایه ی کشاورزی ، باغداری، دامداری، پرورش زنبور عسل ، پرورش ماهی ، صنایع دستی و غیره استوار است. بیش از 12هزار هکتار از اراضی بسیار مرغوب و حاصلخیز این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی نظیر گندم ،جو ، زعفران، علوفه دام قرار دارد. سایر درختان میوه رابر ، عبارتند از سیب ،گلابی ،گیلاس،زیتون و غیره که سالانه بیش از3 هزار تن محصول گردو در این شهرستان که به سایر شهرستانها و مرکز استان صادر می شود. صنایع دستی صنایع دستی رابر شامل: قالی بافی ، گلیم بافی،جاجیم ، مکرومه ، نمدمالی ،خورجین بافی ، کلته بافی ، نخ ریسی و فرش تولید شده بسیار مرغوب است. گفتنی است : شهرستان رابر در 180 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: رابر ، گردو ، هنزا ، گلیم بافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار