گردشگری مازندران فرصتی کم نظیر برای درآمد زایی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری مدیرکل میراث فرهنگی ٬صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: نوروز امسال ورود گردشگران و مسافران به استان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت که فرصت خوبی برای اشتغالزایی و درآمدزایی است.

دلاور بزرگ نیا افزود: ۱۰ میلیون نفر شب ، نوروز ۹۴ در مازندران اقامت کردند و پیش بینی می شود نوروز ۹۵ این تعداد ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی بابیان اینکه امسال ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی شب اقامت در هتل ها ٬ متل ها مدارس ٬ خوابگاه های دانشجویی استان و کمپ های ارزان قیمت شهرداری ها اقامت کردند گفت: اگر هر گردشگر حداقل ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرده باشد ۳هزار میلیارد تومان درآمد زایی در استان شده است.

این مسئول گفت: ۱۷۰ طرح نیمه تمام بخش گردشگری در مازندران با پیشرفت ۳۰ تا ۹۰ درصد است ٬که ۲۴ طرح مربوط به هتل ۳ تا ۵ ستاره که تسهیلات آن در حال پیگیری است.

مدیر کل میراث فرهنگی ٬ صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با راه اندازی گردشگری سلامت و دریایی و ساخت اسکله های تفریحی که ۵ پرونده سرمایه گذاری در حال پیگیری و بستن قرار داد با منابع طبیعی هستند ٬ می توان شاهد رونق اقتصادی بیشتردر استان بود.

بزرگ نیا از برگزاری جشنواره رسانه ایی گردشگری خبر داد و افزود : به ۳ رسانه برتر که گردشگری مازندران را بیشتر ترویج کند جوایزی اهداء می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، گردشگری ، درآمد ، نوروز ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.