آمریکا:خودمختاری کردهای سوریه را به رسمیت نمی‌شناسیم

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد خودمختاری کردها را در سوریه به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه،" مارک تونر،" سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه گفت: ما هیچ منطقه خودمختاری را به رسمیت نشناخته و نخواهیم شناخت. ما به یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه متعهد هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در حالی به بیان این مطلب پرداخت که مقام‌های کرد سوریه روز چهارشنبه در نشستی در شهر رمیلان واقع در استان حسکۀ سوریه از احتمال ایجاد نظام فدرال در مناطق کردنشین این کشور خبر داده بودند.

"آلدار خلیل" با اشاره به اینکه نظام فدرال دموکراتیک بهترین گزینه است، گفت احتمال می‌دهد این نظام جدید به تصویب برسد.

در همین حال، "ادریس ناسان،" یکی از مقام‌های کرد، گفت این مناطق فدراسیون سوریه شمالی نام گرفته و شامل تمام گروه‌های قومی خواهد بود که در آن ساکن هستند.

یکی دیگر از نمایندگان کردهای سوریه نیز خاطرنشان کرد گروه‌های حاضر در مذاکرات ژنو درباره احتمال ایجاد نظام فدرال در سوریه گفتگو خواهند کرد.

براساس پیش‌نویس طرح پیشنهادی هیات‌های حاضر در نشست رمیلان نظام فدرال دموکراتیک تنها روش برای تضمین حقوق همه مردم است

در این پیش‌نویس آمده است ما درباره مرزهای این مناطق و امتیازهای ویژه آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

با وجود این، "رمزی عزالدین رمزی،" دستیار استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز چهارشنبه گفت تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود.

بحث مربوط به ایجاد نظام فدرال در سوریه از سوی گروه‌های مخالف و کردها مطرح و با مخالفت شدید ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، مواجه شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار