سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر آنچه که وی حق اسرائیل در دفاع از خود خواند، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "مارک تونر،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران به مسائل مختلفی ازجمله مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین در خاورمیانه پرداخت.

 تونر در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت امور خارجه آمریکا از فرآیند به اصطلاح صلح در خاورمیانه ناامید شده و آن را کاملا رها کرده است گفت: خیر، اصلا اینطور نیست؛ اما شرایط حتی به گونه ای نبوده است که بتوانیم گفتگوهای ابتدایی را دوباره برقرار سازیم. ما همیشه در پی گام های مثبتی بوده ایم که بتواند برای ایجاد چنین شرایطی مفید باشد. حالا اگر گفته شود که دست کشیده ایم یا به همان اندازه که ابتدا نگران بودیم هم اکنون دیگر نیستیم درست نیست. 


وی افزود: اقدامات اسرائیل را در تخریب خانه های فلسطینی ها و بیرون کردن آنان از محل زندگی شان از نزدیک دنبال می کنیم. این اقدام ها در کرانه باختری و شرق بیت المقدس بسیاری از فلسطینی ها را بی خانمان کرده است. رویکرد اسرائیل روندی آسیب زاست. تخریب و اخراج و مصادره زمین و ادامه عملیات ساخت وساز در شهرک های یهودی نشین امکان پیگیری موضوع دو کشور را خدشه دار می کند و تعهد اسرائیل را به راه حل دو کشور زیر سوال می برد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال بر آنچه که وی حق اسرائیل در دفاع از خود خواند تاکید کرد. 

مارک تونر با اشاره به سالگرد به گروگان گرفته شدن صدها زن و دختر نیجریه ای بدست گروه تروریستی بوکو حرام گفت آمریکا همچنان بر موضع پیشین خود مبنی بر آزادی بدون قید و شرط این گروگان ها تاکید دارد و از تلاش های دولت نیجریه برای سالم بازگرداندن افرادی که ربوده شده اند حمایت می کند.

وی با اشاره به تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی گفت آمریکا از شکل گیری این دولت استقبال می کند. 

تونر از همه لیبیایی ها خواست از این دولت حمایت کنند و افزود: روز گذشته شاهد اتفاق بهتری بودیم و آن تشکیل شورای دولتی بود. این شورا نهاد عالی مشورتی است که اعضای آن را کنگره خلق ملی تشکیل می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار