داستان سوپرلیگ بسکتبال ایران در سال 94 فردا با دیدار شیمیدر تهران و پالایش نفت آبادان در تالار بسکتبال به سر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت 16 فردا پنجشنبه بیست و هفتم اسفندماه، دیدار تیم‌های بسکتبال شیمیدر و پالایش نفت آبادان در نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال ایران آغاز می‌شود. دیداری که پنجمین تقابل دو تیم در این فصل به شمار می‌آید و حساسیت‌ زیادی هم دارد. 

هم‌قسم‌شدن شیمیدری‌ها
از اردوی تیم تهرانی خبر می‌رسد، شاگردان جواد رحمتی‌پور که در دیدار گذشته تا آستانه پیروزی هم رفتند اما در نهایت دست خالی از آبادان برگشتند، برای پیروزی در دیدار فردا و صعود به فینال سوپرلیگ بسکتبال هم‌قسم شده‌اند. شیمیدر که در نخستین سال حضورش نتایج خوبی گرفته و با کسب مقام دوم جدول رقابت‌های فصلی راهی پلی‌آف شد، هرچند نتوانست پیش از پلی‌آف مانند دیگر تیم‌ها خود را تقویت کند اما راهیابی به فینال برای این مجموعه می‌تواند حکم یک پیروزی بزرگ را داشته باشد. شیمیدر میان چهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی تنها تیمی است که از سهمیه سومین بازیکن خارجی‌اش استفاده نکرده  و تنها امرسون مورای کانادایی را به ترکیب خود اضافه کرده است. البته این بازیکن و سجاد مشایخی در دیدار گذشته مصدوم شدند اما به نظر می‌رسد برای بازی فردا مشکلی ندارند و محمد ترابی، سنتر شیمیدر تنها غایب این تیم مقابل پالایش نفت‌ آبادان است. 

نفت و آرزوی فینال تمام خوزستانی 
شاگردان حماد سامری پس از دو پیروزی پیاپی در پلی‌آف مقابل شهرداری گرگان، نیمه‌نهایی را هم خوب شروع کردند. هرچند در دیدار گذشته نفت و شیمیدر، تهرانی‌ها در کوارتر پایانی ابتکار عمل را به دست گرفتند و نفت را تا آستانه شکست خانگی هم پیش بردند اما حضور پرشور تماشاگران آبادانی، به کمک نفتی‌ها آمد و این تیم موفق شد در پنج دقیقه پایانی امتیازات از دست رفته را جبران کند. آبادانی‌ها در اوورتایم (وقت اضافه) دوباره برتری خود را به شیمیدر دیکته کردند تا با برتری 90 بر 83 در مجموع کار را به تساوی 2 بر 2 بکشانند. حالا نماینده آبادان برای رسیدن به پتروشیمی بندرامام، دیگر تیم خوزستانی سوپرلیگ در فینال، حتما باید یک برد در تهران کسب کند. کاری که غیرممکن نیست اما با توجه به بازی‌های خوب شیمیدر در خانه، بسیار سخت به نظر می‌رسد. حضور عبدالله اندویی سنگالی در جمع شاگردان سامری، قدرت دفاعی آبادانی‌ها را بالا برده و همین موضوع کار بازیکنانی مانند هروه توره، اوشین ساهاکیان، محمد یوسف‌وند  امیر صدیقی را زیر سبد نفت سخت کرده است. شیمیدر در آخرین دیدارش با پالایش نفت در تالار بسکتبال آزادی با اختلاف قابل‌ توجهی به برتری رسید اما به نظر می‌رسد، بازی فردا با آن دیدار تفاوت‌های زیادی دارد. جایی که تیم برنده در یک قدمی صعود به فینال قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار