ستگیری از مستنمندان و نیازمندان به وفور در آموزه های دینی ما گوشزد شده و این آموزه های اسلامی همراه با سنت های ایرانی آمیخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ بوی بهار از روزهای نخست اسفند ماه در شهرهای جنوبی کشور به خصوص شهرستان آبادان با سبد سبد خاطره از راه می رسد. روزهایی که مهربان بودن حتی با دست های خالی را یادآوری می کنند؛ دست هایی که شاید پر نباشند اما برای شکرگزاری در هر ساعتی از شبانه روز به سمت آسمان دراز هستند. امور خیریه و کمک به هم نوع از زمان آفرینش انسان ها تا عصر حاضر ادامه داشته و دارد. باور این موضوع کمی سخت است که در دنیای امروز همچنان انسان هایی باشند که با دستان خالی و بدون ریاکاری برای کمک به دیگر انسان ها تلاش کنند.

فرشته خندان با مدیریت خیریه صاحب العصر(عج) از جمله افرادی است که کار خود را دست خالی اما با توکل به خدا و یاری دیگر خیرین آبادانی آغاز کرد و امروز توانسته با راه اندازی مرکز خیریه صاحب العصر(عج) چهره های غمگین بیشماری را خندان کند و در تلاش است این روزها دل خانواده های بیشتری را همزمان با بهار نو و تازه کند.

وی می گوید: فعالیت های خیریه را از زمان نوجوانی و جوانی تجربه کرده ام اما به طور رسمی تقریبا از سال 72 در مسجد باب الحوائج بوارده شمالی کارم را آغاز کردم و امروز به کل شهرستان آبادان کشیده شده است؛ در این راستا هرگونه فعالیتی از جمله تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به بیماران صعب العلاج، تهیه کمک هزینه برای تحصیل دانشجویان را می توان از جمله این فعالیت ها برشمرد.

خندان ضمن اشاره به روزهای بهاری و نو شدن زمین از مهربانی مردم آبادان یاد میکند و بیان داشت: مردم شهرم مردمی بسیار مهربان و پاک دل هستند که با وجود مشکلات عدیده با داشتن طبعی بلند و صبوری ذاتی به نسبت دیگر شهرهای کشورمان، مشکلات را تحمل کرده و برای کمک به نیازمندان از یکدیگر سبقت می گیرند. من وقتی برای مشکل خاصی یا بیماری نیازمندی از خیرین آبادانی کمک می خواهم هر فردی به اندازه توان مالی که دارد به موسسه کمک می کند.

وی ادامه داد: دستگیری از مستنمندان و نیازمندان به وفور در آموزه های دینی ما گوشزد شده و این آموزه های اسلامی همراه با سنت های ایرانی آمیخته شده و مردم آبادان برای داشتن سالی پر خیر و برکت به یاری همشهریانشان می شتابند.

پاسداری از سنت های ایرانی و حفظ باورها و آموزه های دینی از جمله مواردی است که هرساله با نو شدن طبیعت هرچه بیشتر در بین مردم شهرستان آبادان نمود پیدا کرده و این موضوع را باید در یاری رساندن و کمک های بدون چشمداشت شهروندان آبادانی جستجو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.