ارومیه؛

افزایش 18درصد ی تصادفات جرحی در آذربایجان غربی

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌ غربی گفت: در 11 ماهه امسال درسطح استان 12 هزار و 325 مورد تصادف جرحی، سه هزار و 317 تصادف خسارتی و488 فقره تصادف فوتی به ثبت رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سردارناصر اصلانی گفت: در 11 ماهه امسال مردم استان 711 هزار و 823 مورد باسامانه پلیس+10 تماس گرفته‌اند و در این رابطه 14 هزار و 61 مورد تلفنی و97 هزار و 755 مورد نیز حضوری بوده است و اصلانی با ابراز تاسف از اینکه بخش زیادب از تماس های مردمی در ارتباط با تصادفات بوده است و تنها

افرادی باید در شرایطی با پلیس تماس حاصل کنند که به مصالحه نرسیده ودچار اختلاف می‌شوند وگرنه افراد باید در صورت رخداد تصادف به بیمه‌هامراجعه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی افزود: ا مسال در بعدپیشگیری از جرم و کشف آن، برخورد با قاچاقچیان و نیز عناصر ضد انقلاب اقدامات بسیار مطلوبی در سطح استان انجام شده که سبب آرامش جامعه و رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده است که نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌توانداین ماموریت‌های طاقت‌فرسا را انجام داده و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها

و نیز اصحاب رسانه ‌تاثیرفراوانی در آن داشته است.

وی اظهار داشت:فراوانی موضوعات تماس با سامانه 110 پس از تصادف که بیشترین زمان پلیس بر آن اختصاص می‌یابد، جرائم عمومی مانند مزاحمت های خیابانی، نزاع و درگیری‌های خیابانی، سرقت، مواد مخدر، امور مالکی وملکی، اختلافات خانوادگی، مزاحمت‌های اخلاقی و تهدید قرار دارد همچنین در11 ماهه سالجاری در سال گذشته شش تن و 391 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر دراستان انجام شد که 86 درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد و این کار نیز باکار و اشرافیت اطلاعاتی انجام شد و امسال 93 باند تهیه و توزیع مواد مخدرمتلاشی شده که افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد و علاوه بر آن، دستگیری قاچاقچیان 9 درصد، جمع‌آوری معتادان متجاهر دو درصد و شناسایی اموال وکشف دارایی قاچاقچیان 10 درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آمار تصادفات راهنمایی و رانندگی در 11 ماهه امسال در سطح استان 12 هزار و 325 موردتصادف جرحی، سه هزار و 317 تصادف خسارتی و 488 فقره تصادف فوتی به ثبت رسیده است که تصادفات جرحی18 درصد افزایش داشته است بنابراین ضروری است که رانندگان، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

اصلانی گفت: امسال پلیس راه استان 12 نقطه و پلیس راهور 78 مورد از نقاط حادثه‌خیزی را که سبب تصادفات خطرناک و مرگ‌بار می‌شد با اصلاح هندسی سبب کاهش تصادفات شد و 27 هزار و 306 مورد توقیف وسایط نقلیه متخلف در سراسراستان آذربایجان‌غربی انجام شد که نشان از برخورد جدی نیروی انتظامی بامتخلفان دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی افزود: 92 درصدی جرائم رایانه‌ای در استان کشف شده است که بیشترین علل ارتکاب جرایم رایانه‌ای علت مادی، اخلاقی و انتقام‌جویی بوده است.

وی از خبر داد و اظهار داشت: امسال در پاسگاه‌های استان 21 هزار و 719پرونده تشکیل و خوشبختانه بیش از 88 درصد آنها با مشاوره و راهنمایی سبب صلح و سازش شده است.

اصلانی بیان کرد: با قاچاق کالا در استان برخورد جدی میشودکه در این

مورد امسال دو هزار و 100 عملیات گسترده توسط پلیس انجام و یک هزار و 100

نفر قاچاقچی دستگیر و 381 میلیارد و 321 میلیون ریال کالای قاچاق توقیف

شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی به تعطیلی واحدهای صنفی متخلف در استان اشاره کرد و گفت: امسال پنج هزار و 397 فقره از صنوف متخلف با همکاری اتاق بازرگانی و اصناف تعطیل شدند.

اصلانی اظهار کرد: سرقت در آذربایجان‌ غربی 17 درصد کاهش داشته که مانندسالیانه گذشته هیچ سرقت بانکی در استان انجام نشد.

وی گفت :چهارشنبه آخر سال در پیش رو است که در این رابطه برای کاهش آسیب‌های ناشی از چهارشنبه سوری، یک میلیون و 200 هزار عدد مواد محترقه خطرناک پیش از رسیدن به دست قاچاقچیان کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان‌ غربی افزود: طرح نوروزی پلیس از25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه یافته و پلیس در آمادگی کامل به سرمی‌برد

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.