مطالعات طرح ساماندهی ایمنی حمل ونقل استان درکمیته تخصصی بررسی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛تقی کهوریان در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان با اشاره به مطالعات طرح ساماندهی ایمنی حمل ونقل استان گفت: نتایج مطالعات کارشناسی، داده های مورد نیاز برای تدوین برنامه های جامع اجرایی است و باید با حساسیت ودقت بیشتری این مطالعات درکمیته تخصصی ای متشکل از کارشناسان خبره دستگاههای متولی در امر حمل ونقل و ایمنی بررسی و نظارت شود.

وی افزود:اقدامات زیربنایی وتکمیل زیرساختهای استان یکی از راهبرداری مدیریت ارشد استان است که درحوزه حمل و نقل و ایمنی نیزاین مطالعات درشناسایی اولویتها وتدوین برنامه های عملیاتی نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندارکاهش تلفات جاده ای و افزایش ایمنی جاده ها از الویتهای مهم استان در حوزه حمل ونقل دانست و افزود:باشناسایی نقاط پرتصادف که در استان انجام گرفته است از سال آینده براساس اولویت بندی این نقاط کارهای اصلاحی و رفع ایرادات انجام خواهد گرفت.

کهوریان ادامه داد:با تحلیل دقیق عوامل حادثه ساز در حوزه حمل ونقل و برطرف کردن نارسایی ها و نواقصات در کاهش نقش هوامل حادثه ساز در وقوع تصادفات رانندگی موثر بوده واز خسارتهای جبران ناپذیر جلوگیری می کند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه گفت:در ماههای اخیر با مشارکت کارشناسان تمامی دستگاههای متولی در امر حمل ونقل و ایمنی 46 نقطه پرتصادف در محورهای ارتباطی برون شهری استان شناسایی شد که از سال آینده عملیات ساماندهی آنها آغاز می شود.

وی افزود: در حال حاظر کارهای فنی و اصلاحی در 14 نقطه دیگر از نقاط حادثه خیز در حال انجام است که سعی می شود تا پایان سال بخش عمده ای از این محل ها به اتمام برسد.

سرهنگ حسینی جانشین فرماندهی پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در 11 ماهه گذشته از سال جاری 386 نفر براثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان باخته اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته 6 درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.