معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی گفت: این محصول برای اولین بار در کشور به دست جهادگران دانشگاهی توانمند آذربایجان‌شرقی طراحی و تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسنی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این محصول برای اولین بار در کشور به دست جهادگران دانشگاهی توانمند آذربایجان‌شرقی و حمایت و راهنمایی مهندس ولی الدین مصلحتی شربیانی مجری برق رسانی کشور و همچنین با همکاری شرکت‌ توزیع برق و اداره کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی و آقای مهندس حسین‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه عشایر استان طراحی و تولید شد.

وی با بیان اینکه  هدف اصلی طراحی این محصول برق رسانی به مناطقی است که به شبکه برق شهری دسترسی نداشتند، افزود: طراحی محصول نیز به گونه ای است که بیشترین بازدهی با حداقل تلفات را داشته و آخرین استانداردهای روز در زمینه انرژی‌های خورشیدی در تولید آن لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این محصول دارای تاییدیه IEC62257-9-5 می‌باشد، که از التزامات سامانه‌های قابل حمل خورشیدی است، این سیستم وظیفه ی دریافت و ذخیره انرژی خورشیدی و انتقال آن به مصرف‌کننده را در مواقع نیاز بر عهده دارد.

محسنی ادامه داد: پس از تولید نمونه‌های اولیه و انجام آزمایشات لازم، این محصول مورد توجه سازمان امور عشایر کشور قرار گرفت و پس از راه اندازی خط تولید انبوه این محصول، استان‌های همدان، اردبیل، خراسان رضوی و فارس اولین متقاضیان تولید انبوه این محصول برای برق رسانی به عشایر هستند.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با کشورهای همسایه و پیگیری‌های سرکنسول و همکاران کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: پس از این رایزنی‌ها، نخجوان به عنوان اولین متقاضی  خارجی دریافت این محصول، اولین سفارش خود را از مرکز خدمات تخصصی انرژی‌های نو جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی دریافت کرد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی گفت: این مرکز قصد دارد با ارتقای سامانه مذکور، زمینه را برای افزایش همکاری‌های کافی با کشورهای هم‌جوار فراهم کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.