به گزارش خبرنگار
حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنا به نقل مورخ کهن شیعی «یعقوبی» عقد و ازدواج امیرالمؤمنین علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) دو ماه بعد از هجرت واقع شده هنگامی که مراسم عروسی نزدیک شد پیامبر اکرم(ص) به امیرالمؤمنین فرمودند: خانهای پیدا کن! ایشان به دستور عمل کرده خانهای یافت که از پیامبر دور بود. روزی پیامبر(ص) به دیدن دختر گرامیاش آمده بود در آنجا فرمودند: دوست دارم تو را به همسایگی خود منتقل کنم و بعدها به منزلی که «حارثه بن نعمان» به پیامبر هدیه کرده بود نقل مکان کردند.
در سالی که یک یا دو سال آخر حیات پیامبر(ص) بود. آن حضرت دستور داد که همه درهایی که خانههای اطراف به مسجد باز میشد را مسدود کنند و تنها در خانه امیرالمؤمنین(ع) همچنان به سوی مسجد باز شد. کسانی که در جوار مسجد خانه داشتند، امتیاز خانه امیرالمؤمنین (ع) را تحمل نمیکردند. چرا که بیشتر آنها قریشی بودند یعنی همان کسانی که بعدها به رقابت با امام علی(ع) برخاسته و جنگ جمل را علیه ایشان به پا کردند.
به عقیده بسیاری این خانه همان جایی است که پیکر مطهر دختر پیامبر(ص) در آنجا دفن شده است و با تأکید زیادی که ایشان در وصیت خودش به پنهان ماندن مراسم نماز و دفن خود کرده بود، چارهای جز انتخاب همین مدفن وجود نداشت. زیرا تنها دو احتمال دیگر در اسناد تاریخی وجود دارد: «بقیع» و «روضه» این دو مکان در معرض دستبرد پنهان و آشکار صاحبان قدرت بود. به طوری که دیدیم حتی تصریح کردند که زنان مسلمان را برای نبش قبر بیاورند تا بر جسد دختر پیامبر (ص) نماز بخوانند و او را زیارت کنند.
اولین احتمال در مورد محل دفن دختر پیامبر (ص)، «قبرستان بقیع» است. بقیع، زمین بزرگ در شرق مدینه بود. یکی از خانههای کنار بقیع، خانه عقیل بود. از دار عقیل نشانههایی وجود دارد از جمله زاویه و گوشه یمانی آن که احتمالا این خانه در جنوب و غرب به سوی یمن بوده است. برخی از نقلها گفتهاند که در آن خانه حضرت فاطمه(ع) دختر پیامبر دفن شده است که البته این نقل صحیح نیست.
اما نظریهای به نام نظریه مختار وجود دارد که در رابطه با این مسئله بیان میکند: امیرالمؤمنین(ع) در همان شب وفات و دفن دختر پیامبر(ص) حداقل هفت و حداکثر چهل صورت قبر در بقیع ساخت و میدانیم این کار یکی از کارهایی بود که انجام شد تا قبر ناشناخته بماند و کسی از جای واقعی آن خبردار نشود.
مردم آن روزگار با توجه به این صورتهای قبر دیگر فکر نمیکردند که ممکن است قبر واقعی دختر پیامبر(ص) در جای دیگر واقع شده باشد. اگر از این صورتهای قبر اثری در نشان اندکی هم مانده باشد، کافی است کسی که کمی آشنا بوده است و آن نشان را میداند، در جایی بگوید یا با عنوان قبر دختر پیامبر(ص) آن را به دیگران نشان بدهد یا حتی خواهان دفن شدن خودش در کنار آن باشد و این میتوانست در آینده حتی شهرتی نیز به بار آورد و دلیلی برای توجیه همه نقلهای تاریخی مکتب خلافت در مورد قبر دختر پیامبر به دست دهد و به دلیل دیگری نیاز نیست.
پنهان بودن جریان دفن دختر پیامبر(ص) یک مسأله مسلم تاریخی است و در آن هیچ تردیدی وجود ندارد و این کار تنها به قصد مخفی ماندن مدفن ایشان انجام شد و این هم مسلم است که کسانی که حاضر و ناظر آن بودند، افرادی انگشت شمار و اندک بودند که همه از نزدیکان بیت نبوت(ص) محسوب میشدند.
منبع: کتاب دختر پیامبر نوشته محمدعلی جاودان
انتهای پیام/
من هم فکر میکنم که بزودی شر مخالفان اهل بیت از سرزمین حجاز کنده شده واین قبور مطهر در بقیع بدست ما ایرانیها مجددا احیا خواهد شد
انشاالله
می شناخت ..
مهم نیست حضرت زهرا کجا مدفون هستند مهم اینه که زنان ما با افتخار راه اونا ادامه بدند و الگوهای خوبی برای فرزندانشون باشند آ
السلام علیک یا بنت رسول الله یا فاطمه الزهراء
یک روزی اقایمان مهدی فاطمه میاد وقبر مطهره زکیه رو نشون میده
اونوقت ما ایرانی ها براش گنبد و بارگاه میسازیم و خاک قبر پاکش و سرمه چشمامون میکنیم.
خدایا این افتخار رو نصیب ما قرار بده
آمین
ام ابیها، کوثر قرآن، دختر محمد مصطفی صلی الله، همسر امیرالمومنین علی علیه السلام، مادر حسن، حسین و زینب سلام الله علبها.
درجمله بالابنظرم بایدجای حداقل وحداکثرعوض شود.
بنده سال 85مشرف به حج شدم نظرشخصی بنده جای قبرحضرت فاطمه، دربقیع کنارقبرامام حسن مجتبی "ع"است.
بسم الله الرحمن الرحیم
زیارت نامه
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ
صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ
أَبُوكِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ أَتَى (أَتَانَا) بِهِ وَصِيُّهُ فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا
لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَيَتِكِ
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ
يَا بِنْتَ حَبِيبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَلِيلِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ صَفِيِّ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِينِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللَّهِ السَّلاَمُ
عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِيَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلاَئِكَتِهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ مِنَ
الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ
وَ خَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ
السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكِ وَ عَلَى رُوحِكِ وَ بَدَنِكِ
أَشْهَدُ أَنَّكِ مَضَيْتِ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكِ وَ أَنَّ مَنْ سَرَّكِ فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ جَفَاكِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ آذَاكِ فَقَدْ آذَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ وَصَلَكِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ مَنْ قَطَعَكِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
لِأَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّذِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ كَمَا قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
أُشْهِدُ اللَّهَ وَ رُسُلَهُ وَ مَلاَئِكَتَهُ أَنِّي رَاضٍ عَمَّنْ رَضِيتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَى مَنْ
سَخِطْتِ عَلَيْهِ
مُتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ مُوَالٍ لِمَنْ وَالَيْتِ مُعَادٍ لِمَنْ عَادَيْتِ مُبْغِضٌ لِمَنْ
أَبْغَضْتِ مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ وَ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً وَ حَسِيباً وَ جَازِياً وَ مُثِيباً
التماس دعا
گشتم ولی قبرتورا پیدا نکردم
خدمت آ قا امام زمان.