معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم همکاری دستگاه‌های استان برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،فتاح محمدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: دهه دوم فاطمیه از 20 تا 25 اسفند است که ادارات و دستگاه‌های استان در زمینه سیاه‌پوس کردن سطح شهر اقدامات خوبی انجام دادند که می‌طلبد در این خصوص کارهای بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای برنامه پیاده‌روی و عزاداری حرم تا حرم در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را از برنامه‌های مهم فرهنگی استان دانست و تصریح کرد: برنامه پیاده‌روی و عزاداری از حرم امام‌زاده عبدالله (ع) تا امام‌زاده مختار(ع) شهر یاسوج از جمله برنامه‌های خوب فرهنگی است که همه ساله در سالروز شهادت این بانوی بزرگوار در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ترویج معروفات در جامعه افزود: اهداف انبیاء و بزرگان دین اسلام ترویج امر به معروف و دوری مردم از منکرات بود و وظیفه همه ما نیز پیروی از پیشوایان دینی و فراهم کردن زمینه‌های ترویج معروفات در جامعه است.

این مسئول با اشاره به تعطیلات نوروزی گفت: گاهی در ایام شادی، تفریح و سیاحت و گردشگری به صورت ناخواسته افراد دچار غفلت و معصیت می‌شوند که لازم است دستگاه‌های استانی در محیط‌های عمومی، مکان‌های گردشگری و مسیر جاده‌ای بین استان سخنان ائمه اطهار (ع)، پیامبر اسلام (ص)، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

محمدی بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و یادآور شد: هر دستگاهی نسبت به حوزه کاری خود اقداماتی را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند که میراث فرهنگی و گردشگری در مکان‌های گردشگرپذیر، اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه، شهرداری‌ها در پارک‌ها و مکان‌های اسکان، حمل و نقل و پایانه‌ها در مسیرهای پرتردد و جاده‌ها، صنعت و معدن در سطح شهر و مکان‌های عمومی و صدا و سیما در برنامه‌های خود به این موضوع مهم بپردازند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی استان برنامه‌های مختلفی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ارگان و یا نهاد خاصی نیست بلکه یک وظیفه عمومی است و همه در قبال اجرای آن مسئول هستیم.

انتهای پیام ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.