باشگاه فیلم و کتاب‌خوانی با هدف تقویت هرچه بیشتر فرهنگ کتاب‌خوانی و دور کردن جوانان از فضای مجازی در «کابل» افتتاح شد.

باشگاه کتاب و فیلم برای جوانان در کابل افتتاح شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شماری از نویسندگان، پژوهشگران و فرهنگیان روز گذشته از گشایش چنین باشگاه‌هایی در افغانستان استقبال کرده و این حرکت را گام مهمی در راستای تقویت هرچه بیشتر فرهنگ کتاب خوانی در این کشور اعلام کردند.

آنها می‌گویند که ایجاد چنین باشگاه‌هایی کمکی بزرگی برای کتاب‌دوستان و جوانان است.

این باشگاه به تازگی برای دوست‌داران کتاب و فیلم از سوی «رویا فیلم» ایجاد شده است تا بتوانند در اوقات فراغت به این باشگاه بروند و کتاب‌های تازه منتشر شده را مطالعه کنند.

«رویا سادات» فیلم‌ساز افغانستانی در این باره گفت: این یک کار فرهنگی برای ترویج فرهنگی کتاب‌خوانی و تماشای فیلم‌های خوبی است که مردم از آن فاصله دارند.

وی افزود: مخصوصاً که در این اواخر جوان‌های ما و به خصوص قشر نوجوان بسیار درگیر فضای مجازی فیس بوک هستند.

برخی از شرکت کنندگان در این باشگاه، در شرایط کنونی ایجاد این گونه باشگاه‌های فرهنگی را برای جوانان در کشور ارزنده می‌دانند.

«باقی سمندر» فعال مدنی افغانستان گفته است: این یک کار بسیار بزرگ است و امیدواریم با اقداماتی از این قبیل بتوانیم فرهنگ کتاب خواندن را در این سرزمین به وجود بیاوریم.

در همین حال بسیاری از نویسندگان و فرهنگیان می‌گویند که با ایجاد این‌گونه باشگاه‌هایی فرهنگ کتاب‌خوانی در افغانستان گسترش می‌یابد و جوانان و دوست‌داران کتاب می‌توانند در این باشگاه‌ها کتاب‌های تازه را نقد کنند.

طلوع نیوز نوشت: با گسترش تکنولوژی و فناوری اطلاعاتی در جهان، فرهنگ بکارگیری از شبکه‌های اجتماعی فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور کم رنگ شده است.

بسیاری‌ها بر این باورند که ایجاد باشگاه‌های جوانان را تشویق می‌کند تا به جای رو آوردن به مواد مخدر و کارهای غیر قانونی دیگر به خواندن کتاب بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار