معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بیش از 250 شرکت در حوزه تجاری سازی نانو فعالیت می‌کنند، گفت:ایران در این حوزه وضعیت خوبی دارد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص آخرین وضعیت ایران در حوزه تجاری سازی نانو گفت:جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری سازی نانو وضعیت خوبی دارد و بیش از 250 شرکت دانش بنیان در این حوزه فعالیت می‌کند. 
 
وی ادامه داد: ایران دارای رتبه‌های خوبی در حوزه نانو است و ستاد نانو تکنولوژی که در سال 82 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده نمونه موفقی از نحوه ورود ما به سایر علوم بوده و پس از آن ستادهای دیگری در حوزه انرژی‌های نو، هوا و فضا تشکیل شد. 
 
ستاری بیان کرد: بیوتکنولوژی یکی دیگر از موضوعات جدی پیگیری در سال آینده است. در سایر حوزه‌های علوم دارای مزایای ذاتی هستیم، در دو سال گذشته با توسعه اقتصاد دانش بنیان شاهد فعالیت بیش از دو هزار و 300 شرکت دانش بنیان بوده ایم. 
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد:برنامه‌های منسجم در حوزه نانو از سال گذشته در تمام مدارس و دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در حال برگزاری است. 


 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار