مدیر کل دفتر تجاری‌سازی‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعطای وام 28 میلیارد تومانی به 220 شرکت دانش‌بنیان در سال 94 خبر داد.

اسماعیل قادری‌فر مدیر کل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی از سال 93 بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در مسیر رسیدن به توسعه خود با شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ تعامل بر قرار کنند.

قادری‌فر عنوان کرد: در همین راستا از 220 شرکت دانش‌بنیان با اعطای وام 28 میلیارد تومانی در سال جاری از مهم‌ترین اقدامات آنها حمایت کرده‌ایم.

قادری‌فر در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین برنامه‌های معاونت علمی برای سال 95 به چه صورت است تصریح کرد: ایجاد مراکز نوآوری در کنار مؤسسات و پارک علم و فناوری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در دستور کار داریم و در کنار آن کسب و کار فناورانه را رونق می‌بخشیم.

وی تأکید کرد: طبق آیین‌نامه ماده 42 قانون اساسی تحت عنوان تولیدات ایرانی مدل‌سازی برای خرید هرچه بیشتر تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

همچنین چهارمین نمایشگاه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود و تمامی شرکتها در این نمایشگاه در سطوح چهارگانه فناوری دسته بندی می‌شوند.

قادری‌فر عنوان کرد: این تجهیزات یارانه‌ای تا سقف 50درصد برای سطح اول، 35 درصد برای سطح دوم و 20 درصد برای سطح سوم خواهند داشت و سطح چهارم از یارانه برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه برای تحریک بازار تقاضا و مؤسسات آموزش عالی است و سعی می‌کنیم بحث بازارسازی و تحریک تقاضا را در سال 95 بیش از پیش گسترش دهیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار