معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما فرزندان خود را تربیت نمی کنیم تا کارمند دولت شوند این نکته را باید به عنوان یک اصل در جامعه و در دانشگاه مد نظر قرار دهیم

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز (٥ اردیبهشت) نمایشگاه تجهیزات علوم آزمایشگاهی ساخت ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

معاون علمی رییس جمهور در نشست این نمایشگاه ضمن تشکر از وزیر علوم، وزیر بهداشت، معاون اول رییس جمهور گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه سبک جدیدی برای عرضه محصولات است در سال اول کار نمایشگاه با هزار دستگاه شروع شد و خوشبختانه امسال این عدد به ده هزار دستگاه رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد توسعه بسیار خوب شرکت های دانش بنیان بوده ایم و بحث شرکت های دانش بنیان به عنوان پایه در نظر گرفته شده است.

ستاری اظهار کرد: مدلی که ما برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش گرفته‌ایم را امروز می‌توان در دیگر بخش های صنعت هم استفاده کرد.

معاون علمی رییس جمهور گفت: مهمترین نکته ایجاد بازار برای چنین شرکتهایی در سالهای اخیر است.

ستاری با اشاره به اینکه حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان یکی از پایه‌های اصلی کشور محسوب می شود،  اظهار کرد: ما در این زمینه جزو 5 یا 6 کشور اول دنیا هستیم زیرا در این شرکتها جوانان تحصیل کرده به کار و فعالیت در این زمینه‌ها می‌پردازند. 

وی ادامه داد: چنین نیروهایی خود کارآفرینی می‌کنند فقط لازم است ما فرهنگ کارآفرینی را در جامعه حاکم کنیم. 

معاون ریاست جمهوری با اشاره به تسهیلات این افراد گفت: این جوانان درس می‌خوانند تا برای کشور ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنند. اگر ما زیر ساخت ها را اصلاح کنیم این جوانان خود به فعالیت‌های علمی ادامه خواهند داد. 

ستاری اظهار کرد: ما فرزندان خود را تربیت نمی کنیم تا کارمند دولت شوند این نکته را باید به عنوان یک اصل در جامعه و در دانشگاه مد نظر قرار دهیم،  این افراد باید تحصیل کنند تا برای خود و خانواده خود ارزش افزوده ایجاد کنند. 

معاون ریاست جمهوری گفت: پس از حمایت و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان باید این شرکتها را به سمت صادرات صنعتی پیش ببریم تا بتوانیم به صادرات محصولات بیاندیشیم برای این بحث خدماتی را ارائه می‌دهیم، از گرفتن استاندارد تا حمایت هایی که در این حوزه شکل می‌گیرد. 

در ادامه محمود شیخ زین‌الدین رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: این نمایشگاه دوره اول کار خود را با هزار و 500 مدل شروع کرد و در دوره‌های دوم و سوم به ترتیب 4 هزار و 8 هزار محصول به کار خود ادامه داد؛ در دوره چهارم 10 هزار مدل ارائه شد که تعداد 9 هزار مدل از آنها قابل فروش است. 

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه علاوه بر رشد کمی شاهد رشد کیفی نیز بوده‌ایم بنابراین با توجه به این پیشرفت ما وارد عرصه رتبه‌بندی تجهیزات شدیم.

شیخ زین‌الدین در خصوص مزایای برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه باعث شده که یک سری از شرکت‌ها بتوانند وارد تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در صنعت شوند و بتوانند به جایگاه قابل توجهی در بازار جهانی دست یابی پیدا کنند.

وی ضمن امیدواری نسبت به پیگیری معاونت از این دستاوردها گفت: در سال پیش رو سعی داریم بحث رتبه‌بندی‌ها را پیگیری کنیم و همچنین تلاش کنیم مشاوره‌های طراحی و بازاریابی های بیشتری ارائه دهیم تا بتوانیم شرکت‌های بیشتری را برای صادرات آماده کنیم.

وی در پایان با اشاره به میزان فروش سال گذشته یادآور شد: میزان فروش در دوره سوم نمایشگاه حدود 100 میلیارد تومان بود امید است امسال با حمایت بیشتر بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار