همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا پیکرهای مطهر پنج شهید دفاع مقدس درخراسان‌شمالی تشییع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان ‌شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور و مقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، چهار شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده، از مسجد انقلاب تا میدان کارگر بجنورد تشییع و خاکسپاری می شوند.

سرهنگ احیامحمد امیری درباره شهید شناسایی شده گفت: شهید مشهدقلی رهنورد، از اهالی روستای نرگسلوی شهرستان بجنورد،از شهدای دوران دفاع مقدس (عملیات خیبر در جزیره مجنون) است که در جریان تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح شناسایی شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا پس از تحویل در فرودگاه مشهد، از مسیر فاروج و شیروان به مرکز استان وارد می شود،افزود: مراسم استقبال از شهدا، روز شنبه 22 اسفند، یک روز قبل از شهادت حضرت زهرا (س) از میدان آزادگان تا میدان شهید بجنورد و مراسم وداع نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد انقلاب بجنورد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان ‌شمالی گفت: تاکنون محل دفن شهید رهنورد مشخص نشده است اما پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهر پیش‌قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان و پیکر دو شهید دیگر نیز در شهر حصار گرمخان از توابع شهرستان بجنورد به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ امیری گفت: دو شهید گمنامی که در پیش قلعه به خاک سپرده خواهند شد یکی 18 ساله بوده که در عملیات خیبر در جزیره مجنون و دیگری هم 26 ساله بوده که در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به شهادت رسیده است.

همچنین دو شهید گمنامی که مقرر است در حصار گرمخان تدفین شوند، یکی 17 ساله بوده و در عملیات خیبر در جزیره مجنون و دیگری نیز 25 ساله در عملیات محرم در منطقه شرهانی به فیض شهادت نائل شده ‌اند.

تاکنون 45 شهید گمنام در 20 نقطه از خراسان شمالی به خاک سپرده شده اند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.