240 نجاتگر و امدادگر متخصص در طرح امداد و نجات نوروزی خراسان شمالی به کارگرفته می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رییس کمیته امداد و نجات ستاد تسهیلات نوروزی استان گفت:در بخش امداد و نجات طرح نوروزی 240 نجاتگر و امدادگر متخصص در 31 پست ثابت ، موقت ، سیار و امداد هوایی با امکانات و تجهیزات کامل آماده امداد رسانی هستند.

شکوری نسب افزود: طرح نوروزی 95 در دو بخش امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در بخش ایمنی و سلامت طرح نوروزی هم روزانه 90 امدادگر جوان در 18 پست ، خدمات مختلف از جمله اطلاعات عمومی جاده های استان به همراه استقرار پایگاه های دوستدار کودک،خیمه های نماز،سلامت،طرح سحاب در سفرهای نوروزی 95 ارایه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه یک فروند بالگرد همراه با تیم واکنش سریع در روزهای پرتردد در جاده های استان مستقر می شود،گفت: همچنین امسال هم تیم واکنش سریع بانوان امدادگر متخصص درپست امدادی استان مستقر خواهد شد.

شکوری نسب با اشاره به استقرار اورژانس هوایی در خراسان شمالی از مسافران خواست در صورت وقوع حادثه در جاده های استان به سامانه طرح ملی امداد و نجات نوروزی به شماره 112 اطلاع دهند.

سرهنگ حسین زاده رییس پلیس راه استان هم در این نشست گفت:رانندگانی که در ایام نوروز همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز شوند سه روز خودروی آنان توقیف خواهد شد.

نماینده مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هم در این نشست خبری گفت:اورژانس 115نیز در این ایام 34 پایگاه جاده ای اورژانس 115 و 6 پایگاه سلامت در محورهای استان مستقر می شوند.

ملاییافزود: طرح امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه امسال تا پانزدهم فروردین ماه سال 95 اجرا می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.