رییس جمهورغنی، از کمک‌های کشور بریتانیا در زمینه‌های انتخابات و پروسۀ صلح سپاسگزارى کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس جمهورغنی، از کمک‌های کشور بریتانیا در زمینه‌های انتخابات و پروسۀ صلح سپاسگزارى کرد و گفت: تلاش می‌شود تا انتخابات پیش رو، به وقت معینۀ آن برگزار گردد و از لحاظ تخنیکی نیز تدابیر گرفته خواهد شد.

اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان اين مطلب را در ديدار با فیلیپ هاموند وزیر خارجۀ بریتانیا اظهار داشت.
 

درخبرنامه دفترمطبوعاتى رياست جمهورى که دیروز به آژانس خبرى پژواک ارسال شده، آمده است که  دراين ديدار که عصر روز دوشنبه در ارگ انجام شد، آقای هاموند تمنیات نیک رهبری کشورش را به رئیس جمهور تقدیم نمود و همچنان در خصوص پلان‌ها و برنامه‌های حکومت بریتانیا برای افغانستان و منطقه به رئیس جمهور کشور معلومات ارائه کرد.
 

هردو جانب در خصوص موضوعات امنیتی، پروسۀ صلح، انکشاف برنامه‌های اقتصادی، انتخابات و گسترش همکاری‌ها میان افغانستان و بریتانیا بحث و تبادل نظر نمودند.
 

وزیر خارجۀ بریتانیا از رئیس جمهور کشور بخاطر پذیرفتن دعوت صدراعظم بریتانیا جهت اشتراک در کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد اداری، تشکر نمود.
 

وی افزود که دولت و مردم بریتانیا از اقدامات دولت افغانستان در راستای تأمین صلح و ثبات در این کشور حمایت می‌کنند.
 

در این نشست، در مورد توانمندى های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بحث گردید و هردو جانب تأکید کردند که سال گذشته، سال گذار از دشواری‌ها برای افغانستان بود.
 

هاموند گفت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، توانسته‌اند با تلاش‌های فراوان و مبارزات پی‌گیر ضمن سرکوب دشمن، نقاط مختلف را از زیر کنترول مخالفین بیرون کنند که این نقطۀ قوت آنان است.
وی علاوه کرد: "نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان از توانايی لازم برخوردار شدند و وابستگی شان به نیروهای خارجی نیز رو به کاهش است."
 

خبرنامه افزوده است که رئیس جمهورغنی پس از استماع معلومات موصوف، از کمک‌های کشور بریتانیا در بخش‌های مختلف مخصوصاً در زمینه‌های انتخابات و پروسۀ صلح و همچنان کمک به اکادمی نظامی مارشال فهیم تشکر نمود.
 

وی افزود که در سال جاری، توانایی محاربوی قوای امنیتی و دفاعی کشور افزایش یافته  است.
رئیس جمهور غنی در خصوص پروسۀ صلح گفت که به منظور تأمین صلح و ثبات در افغانستان، از گروه‌های مسلح مخالف دولت برای انجام گفتگوهای صلح دعوت به عمل آمده است و دولت افغانستان، باب گفتگوهای صلح را به روی گروه‌های آشتی پذیر باز گذاشته است؛ اما گروه‌هايی که خشونت را ترک نکنند، علیه شان برخورد نظامی صورت خواهد گرفت.
 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که بخش عمدۀ پیشنهادات اصلاحات انتخاباتی در قانون گنجانده شده و ساختار حقوقی انتخابات تکمیل گردیده است.
 

وی افزود، تلاش می‌شود که انتخابات پیش رو به وقت معینۀ آن برگزار گردد و از لحاظ تخنیکی نیز تدابیر گرفته خواهد شد.
 

وزیر خارجۀ بریتانیا در زمینۀ مهاجرین گفت که پیش از این مهاجرینى که بگونۀ غیر قانونی به بریتانیا پناهنده گردیده بودند، شماری از آنان برگشت خورده اند و تعدادی که جدیداً درخواست پناهنده‌گی سپرده اند، اسناد شان تحت بررسی قرار دارد.
 

رئیس جمهور غنی درادامه گفت باید موضوع مهاجرین، تحت یک چارچوب خاص درآید و انگیزۀ مهاجرت و جذب مورد بررسی قرار گیرد

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، غنی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار